امیدواری به اعزام دوباره زائران ایرانی به عمره مفرده
کد خبر: 3731198
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر اعلام کرد:

امیدواری به اعزام دوباره زائران ایرانی به عمره مفرده

گروه جامعه ــ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دلیل اعزام نشدن زائران ایرانی طی سال جاری به عمره مفرده را بازسازی مطاف اعلام و اظهار کرد: اگر حج امسال به خوبی انجام شود مقدمات سفر عمره را فراهم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که در چه شرایطی سفر عمره دوباره برقرار خواهد شد؟ گفت: دلیل اینکه امسال نتوانستیم عمره را راه‌اندازی کنیم این بود که در فضای مسجد‌الحرام مسئولان سعودی در حال انجام تعمیراتی بودند و زائر ما نمی‌توانست راحت برای طواف به مسجد‌الحرام برود.

وی تصریح کرد: طبیعی است زائری که پس از یک عمر به عمره مشرف می‌شود، انتظار دارد که بتواند به راحتی طواف و از فضای مسجد‌الحرام استفاده‌ کند.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: از سوی دیگر ما در مورد عمره توافقنامه‌ای مانند حج نداشتیم که عزت، کرامت و امنیت حجاج حفظ شود. به همین دلیل امسال اقدام نکردیم اما امیدوار هستیم اگر حج امسال به خیر و خوبی انجام شود و حجاج به سلامتی بازگردند در شرایطی که حدود شش میلیون نفر در نوبت عمره هستند بتوانیم پاسخگوی درخواست‌های مردم باشیم و مقدمات سفر عمره را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در نشست‌ با مسئولان حج عربستان مسئله عمره نیز مطرح شد؟ گفت: مسئولان عربستانی منعی برای اعزام زائران عمره ایران ندارند. وقتی در حج توافقنامه امضا کردیم به طریق اولی مسئله عمره نیز حل است و آنها کتباً هم اعلام کردند که آمادگی دارند و من امیدوار هستم که این زمینه فراهم شود.

انتهای پیام

captcha