رقابت حفاظ در ششمین روز پخش مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان
کد خبر: 3727234
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
در اسرای بین‌المللی شاهدیم؛

رقابت حفاظ در ششمین روز پخش مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان

گروه مسابقات ــ در ششمین شب از مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، پنج شرکت‌کننده در رشته حفظ کل قرآن کریم با پاسخ دادن به سوالات هیئت داوران، کمترین تذکرات را از آنها دریافت کردند.

به گزارش ایکنا؛ ششمین شب از پخش تلویزیونی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، شب گذشته 11 تیرماه به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت. در این شب، پنج شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم شامل «علی عبدالرحمن عثمان» از نیجریه، «محمد حمیدی حتا» از اندونزی، «جمال‌الدین نوح کننده» از اوگاندا، «محمدالنور الرمات» از آفریقای مرکزی و «نافیه اذانی محمد» از کنیا به سوالات هیئت داوران پاسخ دادند.
اولین شرکت‌کننده‌ای که در جایگاه قرار گرفت، نماینده 23 ساله کشور نیجریه از دانشگاه آبوجا بود که به دو سوال هیئت داوران از سوره‌های مبارکه انعام و حج پاسخ داد.

خودنمایی حفاظ در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان
معتز آقایی، از داوران بخش حفظ این دوره از مسابقات پس از پایان اجرای این شرکت‌کننده در توضیحاتی گفت: ادای زیبایی از این شرکت‌کننده شاهد بودیم که به روایت ورش بود. با توجه به اینکه برخی کلمات در این روایت با روایت حفص تفاوت دارد، لذا مشکلی در اجرای این شرکت کننده وجود نداشت.
همچنین این شرکت‌کننده پس از گوش دادن به تحلیل داوران این دوره از مسابقات در گفت‌وگویی کوتاه با دوربین حاشیه‌ای این مسابقات، گفت: خوشبختانه قرائت خوب و بدون اشکالی داشتم. البته تذکراتی داده شد که مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
دومین شرکت‌کننده شب ششم مسابقات نماینده کشور اندونزی در رشته حفظ کل قرآن کریم بود. محمد حُمیدی حتا که از جامعه‌الاسلامیه اندونزی در این مسابقات حضور یافته 27 سال دارد و به دو سوال هیئت داوران از سوره‌های مبارکه ابراهیم و غافر پاسخ داد.
معتز آقایی، داور بخش حفظ این دوره از مسابقات به بیان یک جمله بسنده کرد و گفت: تلاوت زیبایی شنیده شد که بدون اشکال بود.

خودنمایی حفاظ در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان
همچنین رحیم خاکی، داور بخش لحن این مسابقات نیز به تعریف و تمجید از اجرای نماینده کشور اندونزی پرداخت و گفت: به لحاظ لحنی فوق‌العاده زیبا بود و از لحاظ صوتی هم بسیار کم عیب و نقص ظاهر شد. تنها در چند جا خش‌های مختصری وجود داشت، اما قابلیت‌های صوتی بسیار خوبی مشاهده شد و از درجات صوتی متنوع استفاده کردند.
این شرکت‌کننده اندونزیایی بعد از شنیدن تحلیل هیئت داوران در گفت‌وگوی کوتاهی با اشاره به اینکه در زمان اجرا هیچ تذکری به او داده نشد، در مورد حضور یا عدم حضور در فینال این مسابقات، گفت: بابت اجرای خوبی که داشتم خدا را شکر می‌کنم و در خصوص حضور در مرحله نهایی توکل به خداوند متعال دارم.
شرکت کننده دیگر این شب جمال‌الدین نوح از کشور اوگاندا بود. وی دانشجوی سال چهارم رشته حقوق از دانشگاه اوگاندا بوده و با 27 سال سن در این مسابقات حضور یافته است. این شرکت‌کننده به دو سوال از سوره‌های مبارکه توبه و منافقون پاسخ داد.
معتز آقایی، داور بخش حفظ در مورد اجرای این شرکت‌کننده گفت: ادای خوب داشت و سوال اول بدون غلط بود اما در سوال دوم یک تپق داشت.
همچنین این شرکت کننده در پایان تحلیل‌ها در مورد اجرای خود در این مرحله گفت: بسیار خوشحال هستم که در اینجا حضور دارم خوشبختانه اجرای خوبی داشتم. امیدوارم به لطف الهی به فینال این مسابقات راه پیدا کنم.
چهارمین شرکت کننده ششمین شب از مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان محمدالنور الرمات از کشور آفریقای مرکزی بود. این شرکت‌کننده 24 ساله از دانشگاه شهر «بورسا» ترکیه در این مسابقات حضور یافته و به دو سوال از سوره‌های مبارکه نحل و زمر پاسخ داد.

خودنمایی حفاظ در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان
وی قبل از اجرای خود در مورد مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: مسابقات قرآن دانشجویان در سطح خوبی برگزار می‌شود. در این دوره داوران و ناظران در سطح بالایی حضور دارند و همه چیز از نظم بالایی برخوردار است. من شخصاً بسیار خوشحال هستم که در ایران حضور دارم و به تمام افرادی که تاکنون به ایران نیامده‌اند توصیه می‌کنم حتماٌ به ایران بیایند.
معتز آقایی، داور بخش حفظ این مسابقات در مورد اجرای شرکت‌کننده کشور آفریقای مرکزی، گفت: دو ایراد در طول اجرا وجود داشت که یکی در آیه 65 سوره نحل و ایراد دیگر انتقال از وسط داشتند و در مجموع پنج نمره از دست دادند.
آخرین شرکت کننده ششمین شب از پخش تلویزیونی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، نافیه اذانی محمد از کشور کنیا بود. این شرکت‌کننده از دانشگاه امه نایروبی در این مسابقات حضور یافته و با حضور در جایگاه به دو سوال هیئت داوران از سوره‌های مبارکه نساء و مجادله پاسخ داد.
معتز آقایی، داور بخش حفظ در مورد اجرای نماینده کشور کنیا گفت: تنها ایرادی که وجود داشت در سوال اول بود که یک کلمه را جا گذاشتند و پس از تذکر نیز آن را تصحیح نکردند.
همچنین عبدالشکور فلاح، داور افغانستانی این دوره از مسابقات در بخش صوت در مورد اجرای نماینده کشور کنیا، گفت: این شرکت‌کننده از لحاظ صوتی ثبات صوتی نداشتند و به خصوص در سوال دوم این موضوع مشهودتر بود. اگر مقداری روی درجات صوتی استقرار داشته باشد، بهتر خواهد بود. یک مورد خفیف گرفتگی صدا و خروج نیز در چندین مورد وجود داشت.
نماینده کشور کنیا در پایان اجرای خود و پس از تحلیل هیئت داوران به دوربین حاشیه‌ای مسابقات گفت: مسابقه خوب و در سطح عالی اما در عین حال بسیار دشوار است. نمی‌توانم پیش‌بینی در مورد حضور در فینال مسابقات داشته باشم.
یادآور می‌شود ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان طی روزهای هفتم تا نهم اردیبهشت‌ماه در مشهد مقدس برگزار شد و از اواخر خردادماه پخش تلویزیونی این مسابقات از شبکه قرآن و معارف سیما آغاز شده است. این مسابقات روزهای زوج و رأس ساعت 22 به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

captcha