برگزاری پیاده‌روی «حرم تا جمکران» از ۴ سال گذشته تا کنون
کد خبر: 3716956
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

برگزاری پیاده‌روی «حرم تا جمکران» از ۴ سال گذشته تا کنون

گروه اجتماعی - مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی تصریح کرد: مراسم هفتگی پیاده‌روی حرم تا جمکران هر سه‌شنبه، از ۴ سال گذشته تا کنون در حال برگزاری است.

محمدرضا وطن‌خواه در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: اسم ستادی که در حال حاضر در حوزه مهدویت در حال فعالیت است، ستاد مردمی اجتماعات مهدوی است؛ این ستاد به معنای واقعی مردمی است و به هیچ نهاد یا ارگانی وابستگی ندارد و از طریق آن‌ها حمایت نشده است.
وی افزود: در این ستاد، رویکرد تمام فعالیت های مهدوی است و حتی اگر برنامه‌ای در خصوص غدیر هم توسط این ستاد انجام شود، رویکرد مهدوی دارد؛ برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در نیمه شعبان، برگزاری برنامه های مختلف در ایام غدیر و روز به امامت رسیدن امام زمان(عج، برنامه روز درختکاری و برنامه های هفتگی مهدویت، از اهم فعالیت‌های این ستاد است.
مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مستمر و هفتگی ستاد اجتماعات مهدوی، برنامه سه شنبه های‌ مهدوی و برگزاری پیاده روی روز سه شنبه از حرم حضرت معصومه(س) به مسجد مقدس جمکران است که از 4سال گذشته تا کنون برگزار می‌شود؛ همچنین برنامه پیاده روی روز پنج شنبه در مشهد مقدس از میدان 15خرداد به سمت حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) تحت عنوان در امتداد ظهور، هرهفته برپا می‌شود.
وی ادامه داد: در دوسال گذشته، روز عید غدیر، برنامه پیاده روی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مسجد مقدس جمکران را برگزار کردیم که در سال اول 6هزار نفر و در سال دوم، 100هزار نفر از مردم در این پیاده روی مشارکت داشتند.
وطن خواه تصریح کرد: ستاد مردمی اجتماعات مهدوی همچنین برای روز درختکاری نیز برنامه ای را تدارک دیده است و تحت عنوان نهال انتظار، به نام هر شهید، یک نهال غرس می‌شود و در سال 96، این طرح در 16شهر دیگر نیز به جز قم، اجرا شد.
وی گفت: طرح دیگری که توسط ستاد مردمی اجتماعات مهدوی انجام می‌گیرد، طرح خانواده مهدوی است و 3هزار خانواده برای حضور در این طرح ابراز علاقه کردند و برنامه داریمتا از این افراد برای این طرح استفاده کنیم و آموزش‌های لازم به این خانواده‌ها انجام گیرد.
مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی در خصوص برنامه‌های این ستاد در نیمه شعبان نیز اظهار کرد: ستاد اجتماعات مهدوی، در نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی‌عصر(عج)، از 4سال گذشته تا کنون فعالیت داشته و در سال جاری، 138ایستگاه صلواتی، تحت هماهنگی ستاد اجتماعات مردمی به فعالیت پرداختند و در سه محور، فعالیت خدماتی، فعالیت فرهنگی و پذیرایی، به زائرین ارائه خدمت کردند.

انتهای پیام

captcha