خبر جهانگیری از دستور رهبر انقلاب درباره بازار ارز/ سپرده ارزی، نیازمند اعتمادسازی بانک مرکزی
کد خبر: 3713927
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
توضیحات انارکی‌محمدی از جلسه غیر علنی مجلس؛

خبر جهانگیری از دستور رهبر انقلاب درباره بازار ارز/ سپرده ارزی، نیازمند اعتمادسازی بانک مرکزی

گروه اقتصاد ــ احمد انارکی‎محمدی، جزئیات جلسه غیرعلنی امروز یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه مجلس شورای اسلامی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی را تشریح کرد.

دستور رهبر انقلاب درباره بازار ارز/ سپرده ارزی نیازمند اعتمادسازی بانک مرکزی است

احمد انارکی‌محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگو با ایکنا، به تشریح جزئیات حضور اسحاق جهانگیری به همراه وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار کرد: مباحثی که در این جلسه بررسی شد در مورد وضعیت بازار ارز و رفع مشکلات آن بود. در این جلسه جناب آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در مورد مباحث کارشناسی بازار ارز و اقداماتی که صورت گرفته است و همچنین نحوه جلوگیری از خروج ارز به بیان نکاتی پرداختند.
وی ادامه داد: خروج ارز ممکن است از طریق قاچاق یا راه‎های دیگر اتفاق بیفتد که در این جلسه در مورد راه‎های مقابله با این وضعیت و همچنین کنترل قیمت ارز بحث و بررسی شد. همچنین آقای جهانگیری، اقدامات کنترلی دولت را اعلام کردند.
انارکی‌محمدی افزود: در این جلسه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین تعدادی از نمایندگان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. جناب آقای پورابراهیمی، نظرات و دیدگاه‎های کمیسیون اقتصادی را ارائه داد و در نهایت بنا شد که جلسه‌ای برای کارشناسی موضوعات بگذارند و ان‌شاءالله نتایج را بعد از جمع‎بندی اعلام خواهیم کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مباحث مطرح شده درباره سامانه «نیما» عنوان کرد: در این مورد بیان شد که سامانه نیما آماده است و هرکس که مایل به دریافت ارز است باید ثبت‌نام کند تا بتواند ارز مورد نیاز خود را دریافت کند. هرچند لازم بود که این سامانه زودتر راه بیفتد اما راه‌اندازی آن در شرایط کنونی هم اقدام مناسبی است؛ چراکه مزایای زیادی در پی دارد.
نماینده رفسنجان و انار در خانه ملت درباره موضوع سپرده‎گذاری ارزی و نقش آن در رفع مشکلات بازار ارز اظهار کرد: برای رونق سپرده ارزی باید اعتماد مردم جلب شود. طبعا مردم اعتماد نکردند که ارز خود را در قالب این حساب سپرده‌گذاری کنند اما به نظرم اگر بانک مرکزی تضمین این کار را بدهد، قطعا مردم، دلار و سایر ارزها را در اختیار بانک‎ها قرار خواهند داد و البته در این زمینه همکاری و مشورت دولت و مجلس هم اهمیت دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای ساماندهی بازار ارز اظهار کرد: آقای جهانگیری در این جلسه گفتند که رهبر انقلاب در این مورد دستورات لازم را صادر کرده‎اند. گزارشی از وضعیت بازار ارز، اتفاقات منطقه و اقداماتی که در مورد سیاست‎های آمریکا پیش‌بینی شده است، به رهبر انقلاب ارائه شده است و ایشان هم تأکید کرده‎اند که همه قوا باید با هم هماهنگ باشند و حمایت کنند تا از این بحران رد شویم.
وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: همچنین در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی هم در مورد اقدامات انجام شده برای ساماندهی بازار ارز و همچنین در مورد سامانه نیما مطالبی را بیان کردند. قطعا این جلسات هم در سطح کارشناسی ادامه پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha