برپایی مسابقات بین‌المللی بانوان نابینا در سال 98/ سازمان بهزیستی دستگاه برتر در ترویج فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3708479
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

برپایی مسابقات بین‌المللی بانوان نابینا در سال 98/ سازمان بهزیستی دستگاه برتر در ترویج فرهنگ قرآنی

گروه مسابقات ــ رئیس سازمان بهزیستی ازافزودن بخش بانوان در مسابقات بین المللی روشندلان طی سال آینده خبر داد و گفت: طی دو سال پی در پی، 95 و 96 در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی بین دستگاه های اجرایی جزو دستگاه های برتر شدیم.

محسنی بندپی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ برنامه گفت و گو محور محمدرضا پورمعین، خادم القرآن و کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما با محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی در حاشیه چهارمین روز از سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، امروز سوم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
وی ضمن خوشامدگویی به حاضران در این مسابقات، اظهار کرد: سازمان بهزیستی این افتخار را پیدا کرده است به منظور توسعه فرهنگ قرآنی و ترویج قرآن در میان جامعه مخاطبش، سومین دوره مسابقات قرآنی حفظ و قرائت را برای نابینایان جهان اسلام برپا کند تا بتوانیم در نهادینه کردن و شکل گیری برنامه های قرآنی در جامعه ای که دارای محدودیت های فیزیکی هستند، گام هایی را برداریم و توانمندیها واستعدادهایشان را در این دو زمینه شکوفا کنیم.
محسنی بندپی در پاسخ به این سؤال که سازمان بهزیستی به عنوان سازمان خدماتی واجتماعی، چگونه به مسابقات قرآن در سطح بین المللی پیوسته است و برپایی این مسابقات را برنامه ریزی کرده است؟ گفت: از جمله مسائلی که در فرمایشات مقام معظم رهبری بارها و بارها بر آن تأکید شده است اینست که در مقابل آسیب های اجتماعی اقدامات پیشگیرانه را سرلوحه کار خود قرار دهید. چون این اقدامات واقعا پیشگیرانه است و جمعیت بیشتری را تحت تأثیر قرار می دهد.
وی عنوان کرد: یکی از برنامه ها برای ظهور و بروز مشکلات اجتماعی پیاده کردن آموزه های قرآنی در زندگی است و نه تنها خواستیم این آموزه های قرآنی را برای جامعه مخاطب بهزیستی نهادینه کنیم،بلکه برای تمام افراد جامعه به معنای عام در این زمینه سعی کردیم.
رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: طی دو سال پی در پی، 95 و 96 در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی بین دستگاه های اجرایی جزو دستگاه های برتر شدیم. حتی برای دانشجویان جامعه هدف سازمان بهزیستی مسابقات قرآن را برپا کردیم و تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان‌هایی که در راستای تبلیغ و تریوج مفاهیم قرآنی کار می‌کنند چون سازمان دارالقرآن الکریم و ... منعقد کرده‌ایم. همه اینها می تواند در شکل گیری انسان در بُعدهای مختلف معنوی، اقتصادی و اجتماعی درجه ای از توانمندی برساند تا در مقابل آسیب های اجتماعی جرأت نه گفتن داشته باشد.
وی در خصوص برنامه های آینده فعالیت های قرآنی این سازمان و چشم اندازی که برای فعالیت های قرآنی این سازمان در نظر گرفته شده است، گفت: به طور قطع در مهد کودک ها که متولی مهدکودک ها در سراسر کشور هستم و حدود 570 هزار نونهال در این مهدها هستند، برنامه های ویژه در رابطه با قرائت و حفظ و اقامه نماز داریم.
محسنی بندپی اضافه کرد: همچنین برنامه های قرآنی را برای کودکانی که سرپرستی آنها را داریم همچنین برنامه هایی را برای افرادی که سنین بالای کودکی هستند متناسب با سن آنها در 6 تا 12 سال، 12 تا 18 سال و 18 سال به بالا داریم.
وی عنوان کرد: هدفمان گسترش فرهنگ قرانی در بین جامعه هدف بهزیستی است و سال آینده برای زنان که نقش ویژه ای را در تحکیم خانواده ایفا می‌کنند و ترویج فرهنگ برای بانوان نابینا در کشورهای اسلامی را انجام دهیم و بتوانیم این مسابقات را برای بانوان نابینای جهان اسلام برپا کنیم.
محسنی بند پی اضافه کرد: حقیقتا آنچه که حافظ خانوده است و انچه که ثبات وتحکیم خانواده را تقویت می‌کند برپا داشتن و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جای‌جای کشور ما است که خودمان را نیازمند آن می‌دانیم که آن را در تمامی ارکان این سازمان نهادینه و تقویت کنیم.
یادآور می‌شود، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت‌کنندگانی از ۸۴ کشور جهان از ۳۱ فروردین‌ماه با حضور ۳۷۰ نفر در بخش‌های طلاب (به میزبانی قم)، بانوان (محل برگزاری هتل ارم)، روشندلان و آقایان (مصلای امام خمینی(ره)) برگزار می‌شود. در ادامه نیز از ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی برپا می‌شود.
انتهای پیام

captcha