شبکه توزیع کالای ایرانی را جدی بگیریم
کد خبر: 3708456
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹

شبکه توزیع کالای ایرانی را جدی بگیریم

گروه سیاست و اقتصاد- مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با تأکید بر اینکه بخش مهم پیام رهبری مبنی بر حمایت از تولید کالای ایرانی به شبکه توزیع کالا بازمی‌گردد،‌ گفت: وظیفه مهم و سنگین همه ما در مرحله توزیع کالای ایرانی است تا چرخه این حمایت کامل شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی رسولیان، سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی ظهر امروز، سوم اردیبهشت ماه در جلسه سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی و حمایت از کالای ایرانی که در مشهد برگزار شد، گفت: در دستگاه های اقتصادی برنامه های مشخصی برای حمایت از کالای ایرانی داریم.
وی با تاکید بر شعار سال ادامه داد: 41 سرفصل اقتصادی در خصوص حمایت از این شعار در تشکل‌ها و سازمان‌های مربوطه تعریف شده است.
نمایشگاه امسال متفاوت‌تر از سال گذشته
رسولیان با اشاره به اینکه رویکرد نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته متفاوت خواهد بود، ابراز کرد: تقویت برگزاری نمایشگاه‌ها و شرکت در نمایشگاه‌هایی که کمک به عرضه کالای ایرانی می‌کنند از جمله سرفصل‌های امسال تشکل‌ها و سازمان‌ها خواهد بود.
60 رویداد نمایشگاهی در سال جاری
سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه حدود 60 رویداد نمایشگاهی در سال جاری خواهیم داشت، اظهار کرد: افزایش سطح کیفی تولیدات، هدف نمایشگاه امسال است.
معنای حمایت از کالای با کیفیت ایرانی
وی بیان کرد: معنای حمایت از کالای ایرانی، حمایت از کالای بی کیفیت نیست بلکه تولیدکنندگان باید کالای باکیفیت به بازار عرضه کنند لذا در این خصوص الزاماتی تدوین شده است و امیدواریم اجرایی شود.
رسولیان با بیان اینکه سازمان‌ها و تشکل‌ها اطلاع رسانی لازم در جهت شرکت در نمایشگاه را به زیرمجموعه‌های خود داشته باشند، تصریح کرد: با شرکت در این نمایشگاه‌ها می‌توان در فرهنگ‌سازی حمایت از کالا و خدمات ایرانی قدم‌های خوبی برداشت.
سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه با تقویت برپایی این نمایشگاه‌ها می‌توان توسعه اقتصادی استان را نیز در پی داشت، افزود: در این نمایشگاه سعی خواهد شد که از مشارکت کنسول‌گری‌ها نیز استفاده شود.
حضور 50 شرکت آلمانی در نمایشگاه بین‌المللی حمایت از کالای ایرانی
وی با بیان اینکه حدود 50 شرکت آلمانی در این نمایشگاه حضور دارند، ابراز کرد: همزمان با برپایی نمایشگاه، گروهی از مدیران شرکت‌ها، مشکلات اختصاصی و عمومی تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی را نیز رصد خواهند کرد.
رسولیان با تأکید بر اینکه در این نمایشگاه شرایطی را برای مشارکت شرکت‌های دانش بنیان فراهم خواهیم کرد، ادامه داد: نمایشگاه فرصت خوبی برای شرکت، شرکت‌های تولیدی ایرانی است تا محصولات با کیفیت خود را ارائه دهند.
در ادامه این نشست علیرضا هوشنگ‌نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد، با بیان اینکه امسال شاهد برپایی نمایشگاهی متفاوت خواهیم بود، اظهار کرد: تمام سعی ما بر این است که کارآفرینان بتوانند از فرصت نمایشگاه چه در خارج و چه در داخل کشور برای عرضه محصولات باکیفیت خود استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در طرح چشم‌انداز دیده شده که نمایشگاه مشهد، منطقه‌ای است، افزود: با توجه به این طرح باید به اهداف تعیین شده برسیم.
هوشنگ‌نژاد با تأکید بر اینکه نمایشگاه فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در شرق کشور است، گفت: تعاملات خوبی با تشکل‌ها و سازمان‌های مختلف برقرار کردیم.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت‌های نمایشگاهی استفاده کنیم، افزود: در خارج از کشور نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است اما نمایشگاه مشهد از بزرگ ترین این نمایشگاه‌ها بوده است.
اخذ مجوز برای برپایی نمایشگاه تولیدات ایرانی در سه کشور همسایه
وی بیان کرد: طی سه ماه اخیر مجوزهای لازم برای برگزاری نمایشگاه تولیدات کالای ایرانی در سه کشور روسیه، تاجیکستان و ازبکستان ارائه شده است.

حضور رئیس جمهور همزمان با برپایی نمایشگاه تولیدات ایرانی در ازبکستان
هوشنگ‌نژاد با بیان اینکه همزمان با حضور رئیس جمهور کشورمان در ازبکستان، شاهد برپایی نمایگشاه تولیدات کالای ایرانی در این کشور نیز هستیم، تصریح کرد: حضور رئیس جمهوری کمک خوبی در برپایی هر چه بهتر نمایشگاه در کشور ازبکستان خواهد بود.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد با اشاره به اینکه مجوز شرکت در نمایشگاه تخصصی ویتنام در حوزه صنعت غذایی را نیز گرفته‌ایم،‌ گفت: شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی از اولویت‌های ما است.
وی با بیان اینکه برای تأمین ارز نیازمندی‌های نمایشگاه نیز برنامه ریزی مناسبی شده است، گفت: تمام سعی ما بر، برپایی هر چه باشکوه‌تر و باعزت‌تر این نمایشگاه در مشهد است.
هفتم تیرماه؛ زمان برپایی نمایشگاه تولیدات کالای ایرانی
هوشنگ‌نژاد با بیان اینکه زمان برپایی نمایشگاه هفتم تیرماه است، ادامه داد: سال گذشته نمایشگاه تولیدات کالای ایرانی با حضور 250 شرکت در قالب 500 غرفه بوده است.
شبکه توزیع کالای ایرانی مهم‌تر از تولید آن
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد با تأکید بر اینکه بخش مهم پیام رهبری مبنی بر حمایت از تولید کالای ایرانی به شبکه توزیع کالا برمی گردد،‌ افزود: وظیفه مهم و سنگین همه ما در مرحله توزیع کالای ایرانی است تا چرخه این حمایت کامل شود.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه کالای ایرانی برندسازی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: سازمان‌ها و تشکل‌ها ضمن بازدید از نمایشگاه می‌توانند بخشی از مایحتاج سازمان و نهاد خود را نیز خریداری کنند.
هوشنگ‌نژاد با بیان اینکه صدا و سیما در اطلاع‌رسانی در خصوص برپایی نمایشگاه تأثیرگذار است،‌ ادامه داد: شبکه کالا باید حضور پررنگ‌تر و مؤثرتری در پوشش برنامه های نمایشگاه داشته باشد.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد با تأکید بر اینکه در کنار برپایی نمایشگاه شاهد برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های تخصصی در محل نمایشگاه هستیم، ‌اظهار کرد: هیئت‌های تجاری بسیاری از کشورهای همسایه نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
نمایشگاه، فرصتی برای مبادلات تجاری
وی با اشاره به اینکه باید در این نمایشگاه فرصت مبادلات تجاری را ایجاد کنیم، ادامه داد: جلسات میز کالا و میز کشور در این نمایشگاه برپا خواهد شد. فضای حضور نمایشگاه امسال حداقل باید سه تا چهار برابر نسبت به سال گذشته بیشتر شود.
هوشنگ‌نژاد با بیان اینکه حضور استارتاپ‌ها نیز در این نمایشگاه الزامی است، گفت: حضور مجموعه‌های علمی و تخصصی می‌تواند کمک شایانی به ما در برپایی نمایشگاه کند.
در ادامه این نشست همچنین محمدحسین روشنک، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی، با بیان اینکه نمایشگاه فرصتی برای معرفی واقعی کالای ایرانی است، اظهار کرد: باید به شرکت‌هایی که کالا با هدف صادرات تولید می‌کنند اهمیت ویژه‌ای داده شود.
وی با بیان اینکه با کمک این شرکت‌ها نمایشگاه‌های رایگان برای معرفی کالاهای مزیت دار و یا کالاهایی با هدف صادرات برگزار شود، ادامه داد: نمایشگاه نقش مؤثری را در همکاری با هیئت‌های تجاری کشورهای همسایه دارد.
روشنک با تأکید بر اینکه می‌توان با کمک مقامات کشوری، بازارهای آسیای میانه را بیشتر در اختیار گرفت، ابراز کرد: با این برنامه‌ها می‌توان جهش خوب صادراتی را در خراسان رضوی شاهد باشیم.
در ادامه این نشست همچنین مسعود مهدی‌زاده مقدم، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، با تأکید بر اینکه اقدامات خوبی برای واحدهای تولیدی که نمی‌توانند کالای خود را به بازار عرضه کنند انجام شده است، اظهار کرد: پویش کالای ایرانی ایجاد شده است و امیدواریم با این برنامه‌ها فرهنگ سازی لازم برای حمایتی از کالای ایرانی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه را می‌توان نوعی دانشگاه دانست، گفت: افکار و ایده‌های جدیدی در نمایشگاه‌ها شکل می‌گیرد که می‌توان در عرصه تولید از آنان استفاده کرد.
مهدی زاده‌مقدم با اشاره به اینکه باید کالاهای واسطه‌ای نیز به نمایشگاه‌ها آورده شود، تصریح کرد: نمایشگاه نباید فقط محلی برای تبلیغ کالای مصرفی باشد. باید همه تشکل‌ها و سازمان‌ها در این نمایشگاه حضور پررنگی داشته باشند.
همچنین در راستای این نشست علی غفوری‌مقدم، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت، با اشاره به اینکه باید در پایان نمایشگاه نظرسنجی در مورد نحوه عملکرد و نحوه عرضه کالای ایرانی از مردم و تولیدکنندگان انجام شود، اظهار کرد: با این نظرسنجی می‌توان واحدهای تجاری که ممتاز بوده و بهترین عملکرد را داشته‌اند را به سازمان‌ها معرفی کنیم تا حمایت‌های لازم از آنان صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه باید به شعار کالای ایرانی پس گرفته می‌شود نیز توجه کرد، ابراز کرد: واحدهای تجاری که به این شعار توجه دارند باید مدنظر قرار بگیرند.
انتهای پیام

captcha