جای استعدادهای برتر در مسابقات طلاب خالی است
کد خبر: 3708448
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم:

جای استعدادهای برتر در مسابقات طلاب خالی است

گروه حوزه‌های علمیه ــ عضو هیئت داوران دومین دوره از مسابقات بین‌المللی طلاب حوزه‌های علمیه سراسر جهان ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون این دوره از مسابقات بیان کرد: خوب است که مسئولان فضایی را فراهم کنند تا استعدادهای برتر برای این مسابقات شناسایی شوند، ضمن این که استقبال از مسابقات در شهر مقدس قم باید بهتر از اینها می‌بود.

جای استعدادهای برتر در مسابقات طلاب خالی است/ استقبال بهتری از مسابقات انتظار می‌رفت

به گزارش ایکنا؛ دومین دوره از مسابقات بین‌المللی طلاب حوزه‌های علمیه سراسر جهان در شهر مقدس قم و در مدرسه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است و اینک به روز دوم خود رسیده است و آماده می‌شود تا مرحله نهایی را برگزار و نفرات برتر را معرفی نماید.
حجت‌الاسلام و المسلین محمد حاج ابوالقاسم از اعضای هیئت داوران این دوره در حاشیه برگزاری روز دوم مسابقات از مسابقات در گفت‌وگویی با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی طلاب که در حال برگزاری است، از سطح نسبتا خوبی برخوردار است، با توجه به این‌که این مسابقات خیلی سابقه ندارد و دوره دوم برگزاری آن است، اما سطح آن قابل قبول است. در عین حال باید توجه داشت که مسابقات حوزه‌ها، راه زیادی را در پیش دارد و باید با تلاش مسئولان سطح آن ارتقا یابد.
حاج ابوالقاسم در ادامه و با تأکید بر لزوم شناسایی استعدادهای برتر برای این مسابقات تصریح کرد: به نظر بنده باید در مراحل مقدماتی در حوزه‌های علمیه، مخصوصا در ایران تبلیغات گسترده‌ای شود تا مقدمات مسابقه به صورت قوی‌تری برگزار شود و به این صورت استعدادهای برتر شناخته شوند، اما در عین حال خوب است که فعالیت‌های آموزشی گسترده‌ای نیز در کنار فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی شکل بگیرد که البته این فعالیت‌ها اکنون نیز وجود دارند و زحمت می‌کشند اما مستلزم این است که بیشتر شود.
وی به همزمانی برگزاری مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: همزمانی مسابقات آسیبی در روند آنها نخواهد گذاشت، به این دلیل که در شهرهای مختلف در حال برگزاری است و دائما فضای قرآنی در کشور در حال طنین‌انداز شدن است که باید از مسئولان تقدیر کنم.
عضو هیئت داوران این دوره از مسابقات در پاسخ به پرسشی درباره علت عدم استقبال از مسابقات، گفت: ریشه عدم استقبال می‌تواند تبلیغات سطح شهر باشد که خیلی کم است، همچنین برنامه‌ریزی برای حضور علاقه‌مندان انجام نگرفته‌اند، می‌توانستند با یک برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه را مدریت کنند و از برخی مدارس وسایل ایاب و ذهاب را فراهم کنند تا دانش‌آموزان نیز بتوانند در مسابقات حضور یابند. استقبال در قم باید خیلی بهتر از اینها باشد و فکر می‌کنم برنامه‌ریزی برای دعوت و حمل و نقل علاقه‌مندان صورت نگرفته است.
انتهای پیام

captcha