مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ ادای احترام شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن به امام خمینی(ره)
کد خبر: 3708389
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ ادای احترام شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن به امام خمینی(ره)

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اعلام خبر «ادای احترام شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن به امام خمینی(ره)»، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی امروز، سوم اردیبهشت‌ماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ ادای احترام شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن به امام خمینی(ره)

به گزارش ایکنا؛ اعلام خبر «ادای احترام شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن به امام خمینی(ره)»، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه و تا ساعت 14 تعداد هشت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که شش خبر از میان این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
«پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه قرآن و حدیث آغاز شد»، «مسابقات بین‌المللی قرآن|گلایه از سخنرانی‌های طولانی و رضایت‌مندی از استقبال میهمانان در افتتاحیه»، «حضور شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن در حرم امام خمینی (ره)»، «مسابقات بین‌المللی قرآن|قاری ایرانی در دور مقدماتی تلاوت کرد»، «مسابقات بین‌المللی قرآن | ماجرای طراحی کت و شلوار ایرانی برای قاری ایرانی» و «پای درس شهید قرآنی|خبر شهادت فرزندم در رسانه‌های عربی پخش شد/ ترفندی برای اعزام به خا‌ن‌طومان» عناوین اخبار قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند.
همچنین، «برخی از روشنفکران قصد دارند قرآن را از عترت جدا کنند» و ««صحیفه سجادیه» وصف حال صالحان در سرزمین بعد از ظهور» عناوین دو خبر دیگر امروز این صفحه هستند که در حوزه‌ معارفی اهل بیت(ع) و عترت منعکس شده‌اند.
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار گزارشی میدانی از سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با عنوان «مسابقات بین‌المللی قرآن|گلایه از سخنرانی‌های طولانی و رضایت‌مندی از استقبال میهمانان در افتتاحیه» کرده که در بخش‌هایی از این گزارش آمده است: «سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 30 فروردین با حضور 84 کشور و بیش از 370 نماینده قرآنی از جهان اسلام در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، مسابقاتی که سه سال است از محل اجلاس سران به مصلای تهران تغییر مکان داده است.
سال گذشته اتفاق جالبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی کشور رقم خورد و آن هم برگزاری هم‌زمان مسابقات بین‌المللی طلاب، بانوان و دانش‌آموزان کنار مسابقات بزرگسالان بود که در نوع خودش جالب و قابل توجه بود.
زهرا مهری که عضو کمیته مدعوین مسابقات است درباره نحوه اجرای مراسم افتتاحیه چنین می‌گوید: امسال مسابقات به‌نسبت سال گذشته نظم بیشتری گرفته است. دو روز گذشته مانور مراسم افتتاحیه در همین محل مصلای تهران برگزار شد که در نظم‌دهی آئین افتتاحیه اصلی بسیار کمک کرد.
خانم مهری با انتقاد از طولانی شدن سخنرانی‌ میهمانان در مراسم افتتاحیه می‌گوید: سخنرانی‌ها طولانی و خارج از حوصله بود. برخی از شرکت‌کنندگان با اعتراض می‌گفتند «برای تماشای تلاوت قرآن به مصلا آمده‌ایم؛ چرا سخنرانی‌های طولانی جایگزین تلاوت قرآن شده است؟»»
فارس
اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس همانند روزهای گذشته با خبر تلاوت ترتیل صفحه 360 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه نیز اخبار دیگری با عناوین «ضرورت حضور بیشتر بانوان قرآنی در عرصه بین‌الملل/ تأثیر مثبت مسابقات در جذب خانواده‌ها»،‌ «رقابت سنگین قاریان قرآن در چهارمین روز مسابقات بین‌المللی/ تلاوت نماینده ایران تا دقایقی دیگر»، «نماینده کشورمان در دور مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن تلاوت کرد»، «هدف اصلی ما قرآن است نه کسب نتیجه در مسابقات/ استقبال مردم ایران از قرآن ستودنی است» و «برگزاری مسابقه پیامکی «بخوان» در کنار مسابقات بین‌المللی/ اعطای کمک هزینه عتبات به حاضران در سالن رقابت‌ها» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که تمامی این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم منعکس شده‌اند.
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «برگزاری مسابقه پیامکی «بخوان» در کنار مسابقات بین‌المللی/ اعطای کمک هزینه عتبات به حاضران در سالن رقابت‌ها» در گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام حسین سلیمانی، مدیر‌کل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کرده که در بخش‌هایی از آن آمده است: «یکی از برنامه‌های جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، مسابقه «بخوان» است که با هدف انس هر چه بیشتر با آموزه‌های قرآنی و تلاوت آیات نورانی آن طراحی شده است.
حجت‌الاسلام حسین سلیمانی مدیر‌کل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌‌وگو با فارس درباره این مسابقه گفت: در این مسابقه شرکت‌کنندگان ۱۴ تصویر گرافیکی را مشاهده می‌کنند که محتوای هر کدام از آن‌ها با یکی از آیات قرآن ارتباط دارد و برای هر تصویر سه گزینه قرار داده شده که با مراجعه به قرآن کریم، گزینه‌ صحیح مشخص خواهد شد.
وی درخصوص نحوه شرکت در مسابقه گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه می‌توانند عدد ۳۵ به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۱۴ ارسال تا فرم سؤالات برای آنها ارسال شود. همچنین با مراجعه به سایت رسمی سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی www.oghaf.ir و یا سایت رسمی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به نشانی www.quraniran.info نیز می‌توان فرم سؤالات را دریافت کرد».
مهر
«امیدواریم وزیر ارشاد از مسابقات بین‌المللی قرآن بازدید کند»، «برپایی محافل انس با قرآن در حاشیه‌ مسابقات بین‌المللی قرآن»، «رقابت ۱۲ قاری و ۹ حافظ در آخرین روز مرحله مقدماتی مسابقات قرآن»، «ادای احترام شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن به امام خمینی» و «برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم تجلیل شدند» عناوین اخبار امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر را تشکیل می‌دهند.
این صفحه از خبرگزاری مهر نیز طی امروز خبری را با عنوان ««برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم تجلیل شدند» منتشر کرده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: « همزمان با برگزاری مسابقات بین‌‌المللی قرآن کریم، مراسم تجلیل و تقدیر برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، با حضور عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی مدیر امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و دیگر مسئولان قرآنی و فرهنگی در مصلای بزرگ تهران برگزار شد.
فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم ضمن تجلیل از برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، گفت: برای نخستین بار بعد از برگزاری ۱۵ دوره مستقل آزمون مفاهیم در وزارت ارشاد و پس از آن در سازمان اوقاف، امسال هر دو نهاد با هم‌افزایی و همدلی بیشتر این آزمون را در ۴۰۰ شهر کشور به صورت همزمان در ۱۰ اسفند ماه سال گذشته برگزار کردند.
وی در ادامه با اشاره به تجلیل از ۳۰۰۰ نفر از برگزیدگان آزمون قرآن کریم، بیان کرد: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، امسال بین ۲۴۰ هزار نفر در ۲۷ رشته قرآنی برگزار شد که از میان آن‌ها ۳ هزار نفر به قید قرعه انتخاب شده و جوایزی به آن‌ها اهدا می‌شود».
باشگاه خبرنگاران جوان
سه خبر از هفت خبر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان که تا این ساعت و با عناوین «تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شبکه قرآن و معارف سیما»، «ادای احترام شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن به مقام شامخ امام خمینی (ره)» و «رقابت 12 قاری و 9 حافظ در آخرین روز مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن» منتشر شده‌‌اند، در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار داشته و مابقی اخبار این صفحه نیز در حوزه‌های معارفی مختلف به ویژه حوزه عترت جای دارند.
همچنین، صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری در رابطه با سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با عنوان «ادای احترام شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن به مقام شامخ امام خمینی (ره)» کرده که در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «شرکت کنندگان در سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، به مقام شامخ امام خمینی (ره) ادای احترام کردند.
در این مراسم که با حضور شرکت‌کنندگان، اساتید، داوران و عبدالرضا عابد؛ قائم مقام سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام حاتمی؛ معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و برگزار کنندگان سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم انجام شد، حاضران ضمن قرائت فاتحه و اهدای تاج گل به مقام شامخ امام خمینی (ره) ادای احترام کردند».
ایرنا
«دومین همایش ملی عرفان شیعی در شیراز آغاز به کار کرد»، «جوانان مراقب احادیث اسرائیلیات در فضای مجازی باشند» و «یادگیری زبان سینما برای طلاب ضروری است» عناوین سه خبر امروز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند که در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار نداشته و بیشتر در رابطه با معارف شیعی و حوزه عترت منعکس شده‌اند.
ایسنا
دو خبر از شش خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان با عناوین «مسابقات قرآن بانوان راه تهییج جامعه با کتاب الهی است» و «ادای احترام شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن به مقام شامخ امام خمینی (ره)» در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی از جمله حوزه عترت منعکس شده‌اند.
این صفحه از خبرگزاری ایسنا نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «مسابقات قرآن بانوان راه تهییج جامعه با کتاب الهی است» کرده که در گفت‌و‌گو با حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی منتشر شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «حمیدرضا طیبی در گفت‌وگویی با ایسنا در خصوص برکات برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان گفت: مسابقه یک راه تشویق و تهییج کردن افراد برای توجه به امور مختلف است.
وی با بیان اینکه از آنجایی که قرآن کریم کتاب راهنمای زندگی سعادتمندانه ما در دنیا و آخرت است، گفت: برگزاری مسابقات در زمینه قرآن کریم اهمیت فراوان دارد. با توجه به نقشی که بانوان در خانواده‌ها دارند و می‌توانند در ترویج فرهنگ قرآنی تاثیرگذار باشند شرکت آن‌ها در این مسابقات می‌تواند جامعه را به سمت ترویج فرهنگ قرآنی حرکت دهد.
طیبی خاطرنشان کرد: من برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان را کاری بسیار خوب و ارزنده می‌دانم و به سازمان اوقاف و امور خیریه برای انجام این کار تبریک می‌گویم».
یادآور می‌شود، صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران (ایبنا) و صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند، طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده‌اند و آخرین خبری که در این صفحات منتشر شده نیز مربوط به روز گذشته،‌ دوم اردیبهشت‌ماه است‌.

انتهای پیام

captcha