اجرای رضایت‌بخشی داشتم/ سطح رقابت‌ها دست کم از مسابقات تهران ندارد
کد خبر: 3708219
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
محمود نوروزی:

اجرای رضایت‌بخشی داشتم/ سطح رقابت‌ها دست کم از مسابقات تهران ندارد

گروه حوزه‌های علمیه ــ نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ دومین دوره از مسابقات بین‌المللی طلاب بیان کرد: از اجرایی که داشتم راضی هستم و پیش بینی می‌کنم که به فینال رقابت‌ها راه پیدا کنم.

اجرای رضایت‌بخشی داشتم/سطح مسابقات دست کم از مسابقات تهران ندارد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ دومین دوره از مسابقات بین‌المللی طلاب حوزه‌های علمیه سراسر جهان در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) شهر مقدس قم در رشته‌های حفظ، قرائت و خطابه‌خوانی در حال برگزاری است؛ دومین روز از برگزاری این مسابقات در نوبت صبح در حالی پیگیری شد که شاهد اجرای برنامه محمود نوروزی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل قرآن بودیم، وی پس از اجرا در گفت‌وگو با ایکنا ضمن ابراز رضایت از اجرای خود بیان کرد: بحمد الله از اجرای خودم راضی بودم و به سه سؤال جواب دادم، البته ایراد مختصری به وجود آمد اما در کل خوب بود.
نوروزی در ادامه افزود: وقتی مسابقات را به عنوان مخاطب دنبال می‌‌کنیم و یک حافظ به اجرای برنامه می‌پردازد احساس می‌کنیم که سؤالات آسان است اما وقتی در جایگاه قرار می‌گیرید استرس فراوانی وارد می‌شود و سؤالات نیز سخت می‌شوند.
نماینده ایران در این دوره مسابقات بیان کرد: در جمع‌بندی باید بگویم که به غیر از یک مورد تپقی که روی سؤال دوم داشتم مشکلی نبود و سؤالاتم نیز از نظر سختی متوسط بودند، همچنین اگر بخواهم مقایسه‌ای با مسابقات بین‌المللی که در تهران در حال برگزاری است داشته باشم باید بگویم که تفاوتی وجود ندارد و چه بسا سؤالات در اینجا سخت‌تر پرسیده می‌شود، از این جهت که در آنجا هر حافظ باید به سؤال 12 سطری جواب دهد اما در اینجا باید به سه سؤال 15 سطری پاسخ دهد، لذا کار دشوارتر است.
وی بیان کرد: با توجه به شناختی که دروه قبل به دست آوردم مطلع شدم که دوره قبل سطح مسابقات چندان بالا نبوده اما در این دوره سطح مسابقات بالاتر رفته و رقبایی از کشورهای مصر، اندونزی و افغانستان دارم که کار را سخت می‌کنند.
نوروزی در ادامه با اشاره به فینال مسابقات افزود: در کشورهای دیگر به این صورت است که تنها در یک مرحله مسابقات برگزار می‌شود و اگر در اینجا نیز به همان صورت اجرا شود می‌تواند جذابیت‌های خود را داشته باشد البته اینطور برگزاری نیز شرایط خاص خود در را دارد و بنده نیز احساس می‌کنم که به فینال راه خواهم یافت.
انتهای پیام

captcha