بی‌نظمی و تأخیر در اجرای مسابقات مشهود بود
کد خبر: 3708163
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
نماینده ایران در مسابقات قرآن طلاب:

بی‌نظمی و تأخیر در اجرای مسابقات مشهود بود

گروه حوزه‌های علمیه ــ نماینده ایران در مسابقات قرآن طلاب گفت: انتظار داشتیم تا برنامه‌ها با نظم بیشتر و سروقت برگزار شود ولی بی‌نظمی وجود داشت.

بی نظمی و تاخیر در اجرای مسابقات مشهود بود

محمد زاهدی، قاری ممتاز قم و نماینده ایران در دومین دوره مسابقات قرآن طلاب در رشته قرائت در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه در مجموع این دوره از مسابقات خوب بوده است، گفت: انتظار داشتیم تا برنامه‌ها با نظم بیشتر و سر وقت برگزار شود، ولی بی‌نظمی و تأخیر در اجرا وجود داشت.

وی افزود: طبق برنامه اعلام شده قرار بود که آزمون تفسیر که به قرائت و حفظ اضافه شده است، در روز اول مسابقات یعنی دیروز برگزار شود، ولی در نهایت امروز، این آزمون انجام شد که نشان می‌دهد برنامه‌ریزی دقیق و متقنی نبوده است.

زاهدی با بیان اینکه هشت سؤال از آزمون تفسیر به صورت مکتوب انجام شد و دو سؤال نیز بعد از قرائت قاری از او پرسیده می‌شود، بیان کرد: آزمون تفسیر از دو تفسیر المیزان برای شیعیان و التنویر برای اهل سنت از سوره‌های حجرات، محمد و فتح است.

این قاری ممتاز استان قم در مورد سطح مسابقات نیز اظهار کرد: من دیروز در نوبت صبح شاهد برخی قرائت‌ها و حفظ‌ها بودم و در مجموع آنچه که دیدم و شنیدم معدود افرادی، در رشته قرائت، خوب قرائت کردند و سطح حفظ هم بهتر از قرائت بود.

زاهدی تصریح کرد: یکی از ایرادات این مسابقات، عدم استفاده از مجری حرفه‌ای ویژه مسابقات قرآن بود؛ این مجری نسبت به این مسابقات توجیه نبود و در مواردی با صراحت به تشویق قاری و حافظ می‌پرداخت که نشانه حرفه‌ای نبودن است؛ زیرا مجری برنامه نباید موضع نسبت به متسابقین داشته باشد.

نماینده ایران در رشته قرائت در مسابقات طلاب در مورد گزینش افراد برای حضور در این مرحله نیز اظهار کرد: معتقدم حتما باید مسابقات مرحله مقدماتی با فراخوان در تمام حوزه‌های علمیه برگزار شود تا حرف و حدیثی در آن نباشد، این روند از سال آینده بهتر می‌شود.

وی تاکید کرد: البته نباید از کمبود بودجه و مشکلات این گونه‌ای هم غافل باشیم، زیرا بنا بر این بوده که با کمترین هزینه این مسابقات برگزار شود.

انتهای پیام

captcha