سند چشم انداز مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام تدوین شده است
کد خبر: 3708158
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

سند چشم انداز مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام تدوین شده است

مسئول دفتر قرآن وعترت حوزه های علمیه از تدوین سند چشم انداز مسابقات طلاب جهان اسلام خبرداد.

به گزارش ایکنا؛ حوزه نوشت: حجت‌الاسلام سیدمصطفی رضوی، مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه در حاشیه برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام گفت: دومین مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام با حضور طلاب 47 کشور جهان برگزار شده است.

وی افزود: برای نخستین دوره مسابقات در سال قبل، مسابقه‌ای میان طلاب ایرانی برگزار و نفرات منتخب گزینش شدند اما با توجه به اینکه این مسابقات را در سال جاری نداشتیم از میان برگزیدگان هفت دوره قبل با برگزاری آزمون، نمایندگان ایران انتخاب شدند.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه بیان کرد: در همین راستا مسابقات جداگانه‌ای غیر از مسابقات سالانه المصطفی(ص) در کشورهای مختلف برگزار شده و نفرات ممتاز وارد این مرحله شده‌اند و تلاش بر این بوده که رقابت‌ها در سطح بالا انجام شود.

وی با ذکر این مطلب طلاب نمی توانند به شکل همزمان در مسابقات اوقاف و طلاب حضور داشته باشند گفت: خوشبختانه سند چشم‌انداز فاخری برای مسابقات در ابعاد مختلف دیده شده و به‌زودی ارائه خواهد شد و قرار است تا بومی سازی شود تا خود مردم و طلاب با انگیزه و شور بالا در این مسابقات حضور یابند و کسب فیض کنند.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه از برنامه های آتی حوزه برای توسعه تفسیر در حوزه و در مسابقات حوزوی سخن گفت و افزود: از برنامه‌های توسعه‌ای این مسابقات تلاش بر افزوده شدن رشته تفسیر به این مسابقات است.

انتهای پیام

captcha