تبدیل مکان مؤسسه نسیم اختران قرآنی به سفره خانه/اندر مصائب تغییر مکان
کد خبر: 3708089
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
شیخی تشریح کرد:

تبدیل مکان مؤسسه نسیم اختران قرآنی به سفره خانه/اندر مصائب تغییر مکان

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآن و عترت نسیم اختران قرآنی اراک گفت: بنده تمایل زیادی به ادامه کار در موزه مفاخر اراک با توجه به جنبه هنری موزه و رویکرد قرآنی هنری مؤسسه داشتم اما با تبدیل این مکان به سفره خانه و عدم تناسب با کار قرآنی، تصمیم گرفتم مکان را تحویل دهم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، نهم دی ماه سال 94 بود که خبر افتتاح مؤسسه نسیم اختران قرآنی اراک با مدیریت علی شیخی، از پیشکسوتان قرآنی استان منتشر شد، تأکید این مؤسسه بر رشته‌های قرآنی هنری بود و به گفته شیخی با امضای تفاهم نامه، مکان مؤسسه در موزه مفاخر اراک جانمایی شده بود.اما هنوز به پایان تفاهم نامه نرسیده مکان مؤسسه تغییر کرد.
علی شیخی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت نسیم اختران قرآنی اراک، در این باره به ایکنا گفت: قراردادی که بین مؤسسه بنده و سازمان میراث فرهنگی منعقد شده بود به اتمام نرسیده اما با توجه به تغییر مدیریت موزه و واگذاری این مکان به بخش خصوصی مکان مؤسسه را تحویل دادم .
وی ادامه داد: بنده تمایل زیادی به ادامه کار در موزه مفاخر با توجه به جنبه هنری موزه و رویکرد قرآنی هنری مؤسسه داشتم اما با تبدیل این مکان به سفره خانه و عدم تناسب با کار قرآنی، تصمیم گرفتم مکان را تحویل دهم.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت نسیم اختران قرآنی اراک گفت: بنده برای مکان جدید مؤسسه به نهادهای زیادی مراجعه کردم اما متاسفانه با توجه به رویکرد موجود در شهر نسبت به برگزاری کلاس قرآنی، هیچکدام برای کار قرآنی با ما همکاری نکردند.
شیخی ادامه داد: از سال 75 تاکنون جلساتی با عنوان جلسات سنتی آموزش تلاوت، در مسجد سیدهای اراک برگزار می‌کنیم و با مشورت و صلاحدید هیئت امنای مسجد سیدها، مقرر شد ادامه کار مؤسسه در مسجد انجام شود. در حال حاضر مکان مؤسسه در محوطه‌ای که به عنوان مهد قرآن تعیین شده بود، منتقل شده است.
وی افزود: از آنجایی که مؤسسه خودگردان است و شهریه دریافتی از قرآن‌آموز برای تأمین هزینه‌های استاد و امور جاری مؤسسه بسیار ناچیز است، خوشبختانه در مسجد سیدها اجاره‌ بها پرداخت نمی‌کنیم و اساساً بودجه‌ای هم برای این کار نداریم.
انتهای پیام

captcha