روزمرگی آفت امروز دانشگاه‌ها است
کد خبر: 3707565
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
حجت‌الاسلام کلانتری گفت:

روزمرگی آفت امروز دانشگاه‌ها است

گروه دانشگاه ــ معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: روزمرگی از آفت‌های بزرگ امروز دانشگاه‌ها در فضای آموزش عالی است که باعث می‌شود، افکار و اندیشه‌ها به سمت غفلت سوق داده شود.

روزمرگی، آفت امروز دانشگاه‌ها است
به گزارش ایکنا؛ به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در جلسه هم‌اندیشی روسا، معاونین، مدیران و روحانیون و ائمه جماعات واحد‌های دانشگاهی استان به واکاوی تاریخی پیدایش دانشگاه‌ها در پهنه جهانی پرداخت و با تشریح فلسفه وجودی دانشگاه‌ها در دوره‌های مختلف زمانی تاثیر دانشگاه‌های غربی در زندگی بشر را تبیین کرد.

وی دانشگاه‌های غربی را کپی‌برداری شده از نظامیه‌های ایران دانست و با اشاره به سیر تحولات تاریخی در مسیر تکامل دانشگاه‌ها افزود: فلسفه اولیه به وجود آمدن دانشگاه‌ها در دنیای غرب اهداف اقتصادی و گذر از اقتصاد سنتی به اقتصاد مدرن بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه تاسیس دانشگاه در ایران بر اساس الگو‌های غربی و آمریکایی بوده است، گفت: کارکرد واقعی دانشگاه در بدو تاسیس در ایران، غربی سازی، ضدیت با دین و فرهنگ ملی و توانمندی‌های ایرانی بوده است.

کلانتری به آسیب‌شناسی شرایط دانشگاه‌ها پرداخت و روزمرگی را از آفت‌های بزرگ امروز دانشگاه‌ها در فضای آموزش عالی دانست که باعث می‌شود، افکار و اندیشه‌ها را به سمت غفلت سوق دهد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را که بر اساس ضرورت‌های پس از انقلاب با حمایت حضرت امام (ره) و بزرگان نظام شکل گرفت، یکی از ثمرات انقلاب اسلامی عنوان کرد که دارای جایگاه ویژه‌ای در آموزش عالی کشور است.
انتهای پیام
captcha