حقوق‌های چندمیلیونی برای استادان حوزه، صحت ندارد/ 12 اسفند؛ آغاز پذیرش حوزه
کد خبر: 3693069
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
معاون آموزش حوزه در پاسخ ایکنا:

حقوق‌های چندمیلیونی برای استادان حوزه، صحت ندارد/ 12 اسفند؛ آغاز پذیرش حوزه

گروه حوزه‌های علمیه ــ حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد، با بیان اینکه دریافت حقوق‌های چندمیلیونی برای استادان حوزه به هیچ وجه صحت ندارد به بحث آغاز پذیرش حوزه برای سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت: 12 اسفند؛ آغاز پذیرش حوزه است و تا 15 فروردین ماه نیز ادامه دارد.

حقوق‌های چندمیلیونی برای استادان حوزه، صحت ندارد/ 12 اسفند؛ آغاز پذیرش حوزه

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه ۳۰ بهمن‌ماه در نشستی خبری در پاسخ به سؤال ایکنا در مورد برنامه‌ریزی حوزه برای آینده شغلی طلاب گفت: معاونت آموزش حوزه علمیه، مسئول آموزش طلاب است؛ ولی حوزه منحصر به بخش آموزش نیست؛ لذا کار ویژه‌های روحانیت احصاء و تعریف شده تا نسبت به مسئله اشتغال، معیشت و استفاده از آنان در فرصت‌های خدمتگزاری برنامه‌ریزی شود.

رستم‌نژاد با بیان اینکه هیچ استاد حوزه علمیه، حقوق چند میلیونی ندارد بیان کرد: ممکن است برخی از آنان به دانشگاه یا مراکز دیگری رفته باشند و مطابق با دستمزد‌های آن مرکز حقوق بگیرند، اما در ساختار حوزه چنین چیزی وجود ندارد ضمن اینکه هم اکنون بیش از ۷۰۰ درس خارج داریم که استادان آن هیچ مبلغی دریافت نمی‌کنند و تدریس آنها رایگان است.

معاون آموزش حوزه علمیه با بیان اینکه دستمزد استادان دیگر نیز تفاوت چندانی با طلاب ندارد تصریح کرد: برخی حرف‌ها که در این خصوص زده می‌شود نادرست است و افراد باید پاسخگوی خداوند در قیامت باشند.

وی همچنین با اشاره به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه که مقارن ایام فاطمیه شده است عنوان کرد: ثبت‌نام از علاقه‌مندان در دو حوزه سفیران هدایت و دوره بلندمدت و در مقاطع سیکل، دیپلم و بالای دیپلم صورت می‌گیرد.

رستم‌نژاد تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام از ۱۲ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده به نشانی پایگاه اینترنتی حوزه علمیه، مراجعه و ثبت‌نام کنند.

معاون آموزش حوزه اظهار کرد: آزمون حوزه روز هفتم اردیبهشت ماه سال آینده از ساعت ۹ در ۴۹ مرکز آزمون در سراسر کشور برگزار و نتایج نیز ۱۹ خردادماه سال بعد اعلام خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته ۲۳ هزار نفر متقاضی ورود به حوزه بودند که از این تعداد در مجموعه بیش از هفت هزار نفر پذیرش نهایی شدند و امسال نیز سیاست ما بر کیفی‌گزینی است لذا پذیرش براین اساس انجام می‌شود.

وی از تشکیل ۱۲ درس خارج در شهرستان‌ها به صورت رسمی و آماده‌سازی ایجاد ۸۰ درس رسمی دیگر خبر داد و گفت: ۱۲۸ ساعت معادل ۸ واحد درسی بر عهده مدیران مدارس گذاشته شده تا خودشان متناسب با نیازها، برنامه‌ریزی کنند لذا سیاست ما تقویت استان‌ها و واسپاری امور به آنها است.

انتهای پیام
captcha