اولین دوره مسابقه قرآنی ناشنوایان استان قم برگزار شد
کد خبر: 3692098
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸

اولین دوره مسابقه قرآنی ناشنوایان استان قم برگزار شد

گروه اجتماعی ــ اولین مسابقه قرآنی معلولین ناشنوای استان قم امروز با حضور مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا، از قم، اولین مسابقه قرآنی معلولین استان قم امروز با حضور حدود 50 نفر از معلولین ناشنوای استان قم در مرکز فرهنگ معلولین استان قم وابسته به دفتر آیت‎الله العظمی سیستانی در قم برگزار شد.
در این مسابقه که ظهر امروز در قالب مسابقه مفهومی چند سوالی برگزار شد داوطلبان به رقابت پرداختند که در نهایت 12 نفر به عنوان نفرات اول انتخاب شدند و جوایز خود را شامل سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی بود از مدیرکل بهزیستی استان و نماینده بیت آیت الله العظمی سیستانی دریافت کردند.
پس از مسابقه برنامه اختتامیه این دوره نیز برگزار شد که در آن دکتر محمد نوری مدیر مرکز فرهنگ معلولین استان قم با انتقاد از کم توجهی به معلولین به خصوص ناشنوایان در سطح کشور گفت: امروز جمعیت مظلوم ناشنوایان با مشکلات عدیده ساختاری، آموزشی و فرهنگی روبرو است که متاسفانه کمتر حمایت هماهنگی در این زمینه وجود دارد.
وی تصریح کرد: این مسابقه، اولین مسابقه در عرصه قرآنی ویژه ناشنوایان بود که با زحمات طاقت فرسای چند ماه گذشته با تالیف یک کتاب مستقل که حاوی تخلیص جلد سی ام تفسیر نمونه بود برگزار شد.
در ادامه این مراسم دکتر سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت فعالیت در این زمینه بر لزوم فعالیت‎های فرهنگی منسجم در عرصه حمایت از معلولین به خصوص ناشنوایان تاکید کرد.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کوشا به نمایندگی از دفتر آیت الله العظمی سیستانی از دیگر بخش های این مراسم بود که پس از آن مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان برگزار شد.
در این مسابقه به ترتیب رقیه نیک سیرت، محبوبه سادات میرابوطالبی، طیبه حسن زاده، محمد محسن حاجیلو، علیرضا اسماعیلی، حامد طاهری طجر، امیرباباخانی، علیرضا خانزاده، محمد رضا میرحائری، ریحانه عرب زاده و حوریه مهدی به عناوین برتر دست یافتند.

captcha