برگزاری مسابقه کتابخوانی «خداحافظ سالار» / آغاز رویکرد مجازی پویش روشنا
کد خبر: 3692050
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

برگزاری مسابقه کتابخوانی «خداحافظ سالار» / آغاز رویکرد مجازی پویش روشنا

گروه ادب ــ مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع کتاب «خداحافظ سالار» درباره خاطرات و زندگی سردار شهید حسین همدانی برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه کتابخوانی «خداحافظ سالار» / آغاز رویکرد مجازی پویش روشنا

به گزارش خبرگزاری ایکنا، مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع کتاب «خداحافظ سالار»، در دوره جدید مسابقات پویش روشنا و کتاب و زندگی برگزار می‌شود. مهلت شرکت در این مسابقه از بهمن‌ماه جاری تا خرداد سال 97 خواهد بود.

کتاب خداحافظ سالار به خاطرات پروانه چراغ نوروزی شامل خاطرات همسر سردار شهید حسین همدانی اختصاص دارد. این دوره از پویش کتابخوانی روشنا در قالب فضای مجازی نیز صورت می‌گیرد و هر هفته برگزیدگان شناسایی شده و هدایایی به آنها اهدا می‌شود.

خاطرات خداحافظ سالار از سال 90 و دورانی آغاز می‌شود که بحران‌هایی در کشورهای مسلمان از جمله سوریه شکل گرفت و حضور نیروهای داعش با پشتیبانی انگلستان و آمریکا که سعی در نفوذ و تسلط بر کشورهای مسلمان از جمله سوریه داشت، فرصتی را فراهم کرد که نیروهای ایرانی و غیرایرانی در قالب مدافعان حرم به این کشور اعزام شوند.

در اثر رویکردهای یاد شده، دمشق در آستانه سقوط قرار گرفت و این موضوع از جمله نقاط آغازین کتاب خداحافظ سالار به شمار می‌آید. در ادامه این کتاب می‌توان خاطرات دوران کودکی همسر شهید را که به دهه 40 مربوط می‌شود مطالعه کرد.

بنا بر اعلام سردار حمید حسام، نویسنده این اثر، کتاب خداحافظ سالار نتیجه 44 ساعت مصاحبه به همسر این شهید است.

سردار شهید حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود و از سال ۱۳۵۹ در دفاع مقدس شرکت داشت. وی همچنین از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبهه کرمانشاه بود و مدتی فرمانده لشکر انصارالحسین(ع) همدان شد. شهید همدانی همچنین جانشین قرارگاه امام حسین(ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بوده است. وی در حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضوانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۰:۵۹
0
0
روح بزرگ این سردار قرین رحمت باد!
captcha