فعالیت 1500 حلقه صالحین در خرم‌آباد/برگزاری 5 مراسم «آبروی محله»
کد خبر: 3684910
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱

فعالیت 1500 حلقه صالحین در خرم‌آباد/برگزاری 5 مراسم «آبروی محله»

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه خرم‌آباد با اشاره به فعالیت هزار و ۵۲۵ حلقه صالحین در خرم‌آباد، گفت: تربیت انسان‌های در تراز و مدافع انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین هدف تشکیل حلقات صالحین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، ماشاالله بازگیر، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد، عصر سه‌شنبه، سوم بهمن‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان اظهارکرد: طرح آبروی محله یکی‌از طرح‌های تاثیرگذار در نواحی سپاه است که تعدادی از شهدا که در یک کوچه یا منطقه حضور دارند به‌عنوان گرامی‌داشت، تکریم می‌شوند این در حالی‌است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون پنج مراسم آبروی محله در شهرستان خرم‌آباد برگزار شده است.
وی به فعالیت هشت حوزه مقاومت بسیج برادران و شش حوزه مقاومت بسیج خواهران در سپاه ناحیه خرم‌آباد اشاره و عنوان کرد: تعداد هزار و ۵۲۵ حلقه صالحین در سطح شهرستان خرم‌آباد برقرار است این در حالی‌است که اعضای تشکیل دهنده هر کدام از حلقه‌ها ۱۷ تا ۲۲ نفر است.
بازگیر ادامه داد: تشکیل حلقات صالحین با هدف تربیت انسان‌های معنوی و در تراز انقلاب اسلامی است.
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد افزود: مراحل آموزشی و تربیتی در طرح صالحین شامل سه مرحله جذب، ساماندهی و رصد انقلابی‌گری است، این در حالی‌است که بهره‌گیری از آیات قرآن و آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن مهم‌ترین محورهای محتوایی جلسات طرح صالحین است.
وی با بیان این‌که قرارگاه جوادالائمه سپاه مسائلی از قبیل کاهش محرومیت در مناطق حاشیه‌ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را دنبال می‌کند، اظهارکرد: علاوه‌بر پیشگیری آسیب‌های اجتماعی در ایجاد شغل و اشتغال‌زایی، انجام کارهای فرهنگی و اقتصادی نیز شاهد فعالیت‌های گسترده و چشم‌گیر در سپاه ناحیه خرم‌آباد هستیم.
بازگیر تصریح کرد: در مقابله با ریزگردها و از بین بردن منشاء و کاهش کانون آن‌ها از اول تا هشتم فروردین در ایام عید امسال بیش‌از پنج هزار اصلا نهال توسط بسیجیان توسط سپاه ناحیه خرم‌آباد در استان خوزستان با هدف کاهش کانون زیرگردها کاشته شده است.
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد توجه به کیفیت و اثربخشی حلقات صالحین را دیگر فعالیت‌های انجام شده در راستای اجرای طرح صالحین دانست و عنوان کرد: سپاه به کیفیت برنامه‌های صالحین اشاره دارد این در حالی‌است که راستی‌آزمایی طرح صالحین نیز طی سال‌جاری انجام شده است.

captcha