حضور «احمد ابوالقاسمی» در همایش طرح ملی بصائر
کد خبر: 3684905
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
همزمان با آغاز دهه فجر انجام می‌شود؛

حضور «احمد ابوالقاسمی» در همایش طرح ملی بصائر

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: همایش «طرح بصائر»، با همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و مؤسسه خیریه اهل بیت رسول خاتم(ص) و حضور احمد ابوالقاسمی برگزار می‌شود.

حضور «احمد ابوالقاسمی» در همایش طرح ملی بصائر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور «اتقان»، همایش معرفی «طرح بصائر»، 12 بهمن‌ماه و همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و مؤسسه خیریه اهل بیت رسول خاتم(ص) و با حضور احمد ابوالقاسمی برگزار می‌شود.

بخشایش، معاون فرهنگی مؤسسه خیریه اهل بیت(ع) رسول خاتم(ص) گفت: با توجه به برگزاری موفق 11 دوره از طرح ملی بصائر، طی دو سال گذشته و تربیت 400 نیروی کارآمد قرآنی، این همایش در راستای معرفی دوازدهمین دوره طرح «بصائر» و همچنین جذب دانش‌پژوه برای دوره‌های جدید، با حضور ثبت نام‌شدگان طرح بصائر برگزار خواهد شد.

وی در این خصوص تصریح کرد: در حالی که جلسات و کلاس‌های قرآنی که هم اکنون در سطح شهر تهران برگزار می‌شوند، بیشتر بر روی آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن، تمرکز دارند، سعی می‌کنیم مباحث مربوط به مفاهیم و معارف قرآن کریم، مباحث مربوط به ولایت اهل بیت(ع) و... را در جلسات قرآنی پررنگ‌تر کنیم.

بخشایش افزود: در واقع هدف ما از برپایی طرح ملی بصائر ارتقای علمی مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی در حوزه مباحث ولایی و معارف و مفاهیم قرآن کریم است.

وی حضور مؤذن، از مؤلفان کتاب سواد رسانه‌ای آموزش و پرورش را پشتوانه علمی این طرح دانست و گفت: اساتید آقایان احمد ابوالقاسمی، شیخ‌حسین انصاریان، موسوی‌بلده و کاکاوند نیز از این طرح علمی حمایت می‌کنند.

معاون فرهنگی مؤسسه خیریه اهل بیت(ع) رسول خاتم(ص) در پایان گفت: این طرح به صورت کاملاً رایگان اجرا خواهد شد و در پایان به تمامی علاقه‌مندانی که بیش از 70 درصد امتیاز دوره را کسب کنند، گواهی‌نامه معتبر از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و مؤسسه خیریه اهل بیت(ع) رسول خاتم(ص) اهدا خواهد شد.

گفتنی است، این طرح در دو ترم آموزشی در نیمه اول بهمن‌ماه(همزمان با ایام دهه مبارک فجر) و پس از برپایی همایش فوق‌الذکر، آغاز خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌ نام و شرکت در این دوره، تا 10 بهمن‌ماه فرصت دارند، با مراجعه به پورتال مدیریت اتحادیه تشکل‌های قرآن وعترت کشور به نشانی: www.etghan.ir نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

اطلاعات تکمیلی در خصوص محل همایش و کلاس‌ها و نحوه برگزاری این طرح متعاقباً اعلام می‌شود.

captcha