دومین نشست روسای مراکز و سازمان‌های تخصصی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد
کد خبر: 3684831
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

دومین نشست روسای مراکز و سازمان‌های تخصصی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد

گروه دانشگاه: دومین نشست روسای مراکز و سازمان‌های تخصصی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با سرپرست معاونت فرهنگی با هدف بررسی فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام مراکز و سازمان‌های تخصصی فرهنگی روز دو‌شنبه 2 بهمن ماه در سالن شهید صبوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، در ابتدای نشست علیرضا زجاجی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به کاهش بارندگی گفت: نیاز مبرمی برای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب لازم است و با توجه به اهمیت موضوع جهاد دانشگاهی به‌خصوص همکاران فرهنگی می‌توانند نقش مفید و مؤثری در این زمینه ایفا نمایند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تأکید کرد: در سازمان‌ها و مراکز تخصصی فرهنگی پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت جدی دنبال شود.

در ادامه‌ این نشست، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان با اشاره به فعالیت‌های سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: اجرای طرح دانشجو معلم، راه‌اندازی استودیوی قرآنی و ضبط برنامه‌های قرآنی و انعکاس خبرهای قرآنی هر شب به مدت 15 دقیقه از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین انعکاس رویدادهای هفتگی قرآن در روزهای پنج‌شنبه و به مدت 45 دقیقه از طریق برنامه سیمای قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله فعالیت‌های شاخص این سازمان است.

حمید صابر فرزام در ادامه به فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در دست اقدام این سازمان اشاره کرد و گفت: آموزش قرآن به زبان روسی و آذری برای کودکان از طریق برنامه ویژه کودکان، اخذ مجوز اولین کلینیک روانشناسی با رویکرد دینی و قرآنی از سازمان نظام روان شناسی از مهم‌ترین فعالیت‌های در دست اقدام این سازمان است.

رحیم یعقوب‌زاده، رئیس مرکز گردشگری نیز با اشاره به اعزام اولین گروه از دانشجویان ایرانی برای زیارت عتبات عالیات به عراق به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: اجرای سیزدهمین دوره ایران مرز پرگهر با رویکرد بازدیدهای علمی–فرهنگی نخبگان، یازدهمین دوره همایش ملی خلیج فارس، سومین دوره سلسله نشست‌های چشم‌انداز صنعت گردشگری در ایران، دومین دوره اردوهای بوم‌گشت با رویکرد زیست محیطی، مشارکت در برگزاری همایش‌ها، پژوهش‌ها و طرح‌های مطالعاتی گردشگری، برگزاری دو دوره طرح ایران جهانی و جهان ایرانی، با هدف آشنایی دانشجویان غیرایرانی مقیم ایران و بازسازی جایگاه ایران معاصر از نگاه دانشجویان از جمله فعالیت‌های این مرکز است.

در ادامه محمد آقاسی، رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با اشاره به اجرای نظرسنجی با نرم‌افزار نظرسنجی سبز گفت: هم اکنون این مرکز برای اجرای نظرسنجی به عقد قرارداد با سازمان‌هایی نظیر ریاست جمهوری و معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و شهرداری و ... با موضوعاتی نظیر آسیب‌های اجتماعی، بررسی دیدگاه‌ها وانتظارات و نظرات مردم و ... مبادرت نموده است.

در ادامه مهدی کاظمی خالدی، رئیس سازمان دانشجویان نیز با اشاره به گسترش دادن فعالیت‌های سازمان در حوزه محیط زیست با عضویت 250 گروه استانی گفت: برگزاری نشست‌های مختلف منطقه‌ای برای گروه‌های محیط زیست، برگزاری اردوهای طبیعت پاک، زیست بوم، کارگاه‌های آموزشی و ... با محوریت گروه‌های دانشجویی مستقر در دانشگاه‌ها، راهبری 31 شعبه سازمان دانشجویان و صدور مجوز سه شعبه جدید برای واحدهای علم و صنعت، شهیدبهشتی و قم، راه‌اندازی 100 کانون دانشجویی در شعب سازمان، برگزاری 4 اکسیر محیط زیست، برگزاری اردوهای جهادی درحوزه اجتماعی و محرومیت زدایی از اهم فعالیت‌های این سازمان دانست و ادامه داد: برگزاری گردهمایی شعب سازمان دانشجویان در 9 و 10 اسفندماه سال جاری در مشهدمقدس و همچنین برگزاری نشست دبیران کانون‌ها و مدیران شعب در استان زنجان، برگزاری گردهمایی کشوری سازمان دانشجویان، از برنامه‌های در دست اجرای سازمان دانشجویان است.

در ادامه اعضای جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و به دلیل طولانی شدن مذاکرات ارائه گزارش سایر مراکز و سازمان‌ها به نشست بعدی موکول شد.

captcha