پرستاری برتر از بسیاری از نمازهای شب است
کد خبر: 3684829
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
آیت‌الله اراکی عنوان کرد:

پرستاری برتر از بسیاری از نمازهای شب است

گروه سلامت: دبیر کل مجمع تقریب اسلامی بر نقش پرستاران در خدمت به خلق و نزدیکی آنان به خداوند تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی عصر امروز 3 بهمن ماه در همایش نقش جامعه پزشکی در تقریب دل‌ها اظهار کرد: پرستاری پیش از آنکه شغل حضرت زینب(س) باشد شغل حضرت زهرا(س) بوده است، چرا که حضرت امیر(ع) وقتی از جنگ‌ها باز می‌گشت حضرت فاطمه(س) از او پرستاری می‌کرد.

وی در ادامه به نقش بانوان صالح در جامعه پرداخت و عنوان کرد: هر جامعه صالحی باشد، قطعا بانوان صالح در آن نقش دارند از سوی دیگر کاستی‌های جامعه وقتی است که بانوان آن جامعه کاستی داشته باشند. وقتی جامعه‌ای بانوانش صالح باشند کمتر آسیبی است که به آن جامعه وارد شود. نکته آن این است که جامعه صالح را خانواده صالح تشکیل می‌دهد و خانواده صالح را بانوی صالح می‌سازد.

آیت‌الله اراکی عنوان کرد: هر پیامبری که فرزند بدی داشته است به این دلیل بوده که همسر آن پیامبر کاستی داشته است مانند حضرت نوح(ع) و حضرت لوت از سوی دیگر پیامبری که سلسله صالحی داشته است به این دلیل بوده که زنان صالح داشته است مانند حضرت ابراهیم(ع).

وی افزود: در رابطه با پرستاری یک روایت داریم که عبادت به جز خدمت خلق نیست. ما این روایت را در فرهنگ دینی خود به طور موکد داریم. از سوی دیگر خدمت پرستاری از هر نماز شبی برتر است چرا که کارشان نزد خدا ارزش بیشتری دارد. البته این نکته را باید دانست که آنچه به انسان انرژی می‌دهد عشق به خدای متعال است که عشق به کارهای خوب را در انسان زنده می‌کند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: وقتی کسی برای خدا کار کند اصلا خسته نمی‌شود. در روایت داریم که حضرت موسی(ع) چهل شبانه روز عبادت کرد. پیش از آن به فرموده قرآن قرار بود که آن حضرت 30 روز عبادت کند، اما عشق بین عابد و معبود 10 روز دیگر به آن اضافه کرد، چنانچه حضرت موسی(ع) بدون خواب و خوراک در طول این چهل روز ایستاده به عبادت خداوند مشغول بود.

وی با تاکید بر نقش عبادت و نماز در ارتقاء روحی و معنوی انسان‌ها عنوان کرد: بوعلی سینا می‌گوید هر جا به مشکلی برمی‌خوردم دو رکعت نماز می‌خواندم بعد می‌نشستم فکر می‌کردم و مشکل حل می‌شد، اگر به عشق الهی وارد کاری شویم خداوند راه‌های موفقیت بسیاری را به ما نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: جهان جهان خداست. این جهان محمل محک انسان است. خداوند هم صاحب فرمان بوده و اگر ما این را قبول کنیم در واقع این اساس ایمان است که می‌دانیم قدرت دست اوست لذا وقتی وارد کاری می‌شویم برای خداوند قدم برمی‌داریم و توکل به خدا می‌کنیم. این توکل یک انرژی بی پایانی را به ما اعطا می‌کند که موجب شکوفایی استعدادها می‌شود. امیر المومنین(ع) فرمود من درب خیبر را با انرژی جسمانی از جا نکندم بلکه انرژی الهی و ایمان موجب این کار شد.

آیت الله اراکی با تاکید بر ارزشمند بودن فرهنگ سنتی دینی ایران گفت: این فرهنگ علوی و بسیاری از روایات در فرهنگ دینی تبدیل به ضرب المثل روزانه شده‌اند. لذا می‌توانیم براساس این فرهنگ دینی زندگی خود را اصلاح کنیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام یاد آور شد: سرانجام ایرانیان هستند که بر قله علم خواهند ایستاد چرا که در ایمان پایدار بوده و در جهاد خستگی ناپذیر هستند.

 

captcha