مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3684808
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
مؤسسه برتر هفته/40

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) از سال 1392 با هدف تعلیم معارف اسلامی مبتنی بر آموزه‌های قرآن و عترت با رویکرد تربیتی و تبلیغی و گزینش و جذب نیروهای مستعد و ارتقای سطح علمی مخاطبان، فعالیتش را آغاز کرده است.

خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد، معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش‌آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل‌الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی پرداخته شد.
دیگر مؤسساتی که برای مخاطبان معرفی اجمالی شد اعم از ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان، دارالقرآن حسین‌بن علی(ع) تبریز و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل و فجرآفرین زاهدان، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران، «ندای رحمت الهی»، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر ابهر، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر هفت آسمان و مؤسسه منهاج عشق‌آباد در خراسان جنوبی و مؤسسه مهد قرآن کشور و مؤسسه هل أتی تهران، مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان استان فارس و مؤسسه مکتب‌القرآن تهران‌ است. همچنین مخاطبان خبرگزاری ایکنا طی هفته‌های گذشته با خانه قرآن سبحان و نورالهدی کلیشاد و مؤسسه ندای ملکوت تهران و مؤسسه قرآنی شکوفه‌های انتظار و مؤسسه قرآنی جامعة‌الهدایة للقرآن آشنا شدند.
در این هفته مخاطبان با مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) قم به صورت اجمالی آشنا خواهند شد.
مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) از سال 1392 با هدف تعلیم معارف اسلامی مبتنی بر آموزه‌های قرآن و عترت با رویکرد تربیتی و تبلیغی و گزینش و جذب نیروهای مستعد و ارتقای سطح علمی مخاطبان، فعالیتش را آغاز کرده است.
این مؤسسه که با مدیریت سیدمحسن میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه اداره می‌شود، مهمترین رسالت مؤسسه نورالمجتبی(ع) فراهم آوردن امکانات آموزشی در حوزه معارف قرآن و عترت و مخاطب اصلی آن جوانان است.
برای تحقق این امر برنامه این مؤسسه تدوین و تولید و برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف مقدماتی، تکمیلی و همچنین ارائه دوره‌های آموزشی به زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی و فرانسوی است.
بهره‌گیری از اساتید متخصص در حوزه‌های متنوع قرآنی و اجرای دوره‌ها و طرح‌های کوتاه مدت با موضوعات عقاید قرآنی، اخلاق قرآنی، تاریخ و سیره معصومین(ع) احکام و بندگی، مدیریت اسلامی و فرهنگی در سال جاری توانسته این مؤسسه را در زمره مؤسسات برتر قرآنی کشور قرار دهد.
سامانه آموزشی نورالمجتبی(ع) به نشانی www.namquran.org با ویژگی‌های منحصر به فرد و امکانات متنوع آموزشی از سال 1395 به عنوان بستر فعالیت‌های آموزشی این مؤسسه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
هم اکنون مؤسسه نورالمجتبی(ع) با بهره‌گیری از نیروهای متخصص در حوزه رسانه و پژوهش توانسته به عنوان یکی از برترین مؤسسات تولیدکننده دروس مجازی در کشور تبدیل شود. این مؤسسه توانسته در دو حضور خود در نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن و رسانه‌های دیجیتال عنوان مؤسسه برتر را به خود اختصاص دهد.
در کنار تولید این دروس الکترونیکی محصولات کمک آموزشی از جمله کتب درسی و بسته‌های آفلاین آموزشی برای استفاده بیشتر و بهتر علاقه‌مندان تولید و به‌زودی در مراکز پخش و نمایندگی‌های این مؤسسه در سراسر کشور قابل تهیه است.

captcha