بزرگداشت روز پرستار در کاشان
کد خبر: 3684765
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

بزرگداشت روز پرستار در کاشان

کانون خبرنگاران نبأ: مراسم بزرگداشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، ابراهیم کوچکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مراسم بزرگداشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت بانوی قهرمان کربلا و نامگذاری این روز به‌عنوان بزرگداشت روز پرستار، به ویژگی بارز صبر و استقامت حضرت زینب(س) به‌عنوان الگوی پرستاران جامعه پزشکی اشاره کرد.

وی حرفه پرستاری را از آن جهت که تمام مادران نقش بزرگ پرستاری به‌عهده دارند، قابل ستایش عنوان کرد و افزود: جایگاه والای پرستاران در مراقبت از بیمار از اهمیت بسزایی برخورداراست چراکه پزشک معالج زمان کمتری را نسبت به پرستار بر بالین بیمار حاضر است و حداکثر این فرایند به‌عهده پرستاران است.

وی، همچنین به موضوع توسعه ارائه خدمات پرستاری بیماران پس از ترخیص از بیمارستان در قالب مراقبت پرستاری در منزل توسط مراکز معتبر و دارای مجوز خدمات پرستاری در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: دامنه فعالیت این حوزه نسبت به دهه گذشته گسترش چشمگیری داشته است.

در این آیین که نماینده مردم کاشان و آران‌ و بیدگل مجلس شورای اسلامی، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، معاونان و جمعی از پرستاران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کاشان حضور داشتند، از پرستاران برگزیده بیمارستان‌های منطقه کاشان با اعطای لوح تقدیر، تجلیل شدند.

جواد کریمی

captcha