مریم مجتهد‌زاده؛باطل السحر فعالیت دشمنان احیای نام شهدا است
کد خبر: 3684719
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
گزارشی ایکنا از همایش پیام آوران عاشورا؛

مریم مجتهد‌زاده؛باطل السحر فعالیت دشمنان احیای نام شهدا است

گروه ادب: سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در همایش پیام آوران عاشورا گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باطل السحر فعالیت دشمنان زنده نگاه داشتن یاد شهدا است که ما نیز باید در همین راستا تلاش کنیم.

باطل السحر فعالیت دشمنان احیای نام شهدا است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)؛ مریم مجتهد‌زاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در همایش پیام آوران عاشورا که ویژه خواهران شهدا برگزار شد اظهار کرد: اصطلاح پیام آوران به تاسی از حرکت حضرت زینب (س) برداشته شده است.

وی گفت: اگر حضرت زینب (س) نبود تلاش و نهضت امام حسین (ع) بی‌ثمر می‌ماند حضرت امام حسین (ع) مانند رسانه‌ای پر قدرت عمل کرد که انتشار پیام و افکار این واقعه توسط حضرت زینب (س) صورت گرفت. این بانو توانست پیروزی ظاهری یزیدیان را با شکست مواجه کند و همه خطبه‌های که وی در مسیر داشت در همین راستا صورت گرفت که این اقدام باید الگویی برای خواهران شهدا باشد.

مجتهدزاده گفت: شوری که باید در قلب‌های رزمندگان می‌خروشید به واسطه حضور زنان بود. فضا و گفتمان جامعه را به گفتمان ایثار تبدیل کردند شهدا مسیر درستی را پیش بردند. هدف از پیروزی انقلاب رسیدن به تمدن نوین اسلامی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) بوده است.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: دشمن در جنگ سرد شکست خورد و ترفند‌های که در جنگ نرم به کار گرفته‌اند در قالب مدل‌های مختلف منتشر می‌شود. رهبر معظم انقلاب رهبری باطل السحر تلاش دشمنان را به نگه داشتن یاد و خاطر شهدا می‌دانند. در اینجا برای خواهران شهدا تکلیف واجب می‌شود. موضع حضرت زینب (س) در مقابل دشمنان به واسطه شناخت موقعیت در جنگ نرم لازم است رسالت برادران شهیدمان را در جامعه دنبال کنیم.
دبیر همایش پیام آوران عاشورا گفت: این همایش در واقع افتتاح صندوق فرهنگی و معنوی نظام است که خواهران شهدا را ملزم می‌کند از مرز‌های فرهنگی و معنوی دفاع کنند.

افتتاح صندوق فرهنگی معنوی نظام

در ادامه این نشست فاطمه آلیا دبیر همایش پیام آوران عاشورا در این رویداد اظهار کرد: سازمان پیام آوران عاشورا چند سالی است که تعطیل شده است. حضرت زینب (س) احیاگر نهضت امام حسین (ع) بود. پیروزی خون بر شمشیر تا نهضت حضرت زینب (س) میسر شد این سازمان برای بهره گیری از توانمندی‌های خواهران شهدا اهداف ویژه‌ای دارد.

وی در ادامه این مطلب گفت: در این برهه از زمان به صندوق ذخیره فرهنگی رسیدیم که خانواده شهدا هستند. حضرت زینب (س) به دلیل زمان شناسی و دشمن شناسی و غلبه عقل بر احساسات پیروز شد. دشمنان در این مقطع ستیزگرانه به جامعه زنان می‌تازند. تهاجم فرهنگی سبب شده است تا معنویات در جامعه کمرنگ شود.

آلیا اظهار کرد: بنا به دستور قرآن کریم خواهران شهدا صبر کردند، مقاومت و پایداری در وضعیتی خارج از توصیف ورزیدند و اکنون هدف دیگری دارند که آن مراقبت از مرز‌های فرهنگی و معنوی ما است.

حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در تشکل‌های علمی، فرهنگی و سیاسی به بانوان توصیه کردند که گرد هم آمده‌اند و راه انقلاب را پیش ببرند. این همایش افتتاح صندوق فرهنگی و معنوی نظام است.

وی عنوان کرد: ۳۰۰ نفر به این همایش دعوت شدند که نماینده ۳۰ هزار خواهر شهید از تهران هستند. حداقل جمعیت این بانوان ۲۰۰ هزار نفر می‌شود. امام (ره) فرمودند که حضرت زینب (س) بنیان گذار حفظ ادبیات حسینی است. دختران و زنان امروز نیاز به الگو دارند بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید روشنگری کرد.

موسسه امام موسی صدر افتخار امروز جامعه بشریت است

خواهر امام موسی صدر در ادامه این نشست اظهار کرد: موسسات امام موسی صدر امروزه الگوی موسسات مشابه خود و افتخار شیعه و جامعه بشریت است.
رئیس هئیت مدیره موسسات امام موسی صدر از ۱۹۶۲ تاکنون در همایش پیام آوران عاشورا عنوان کرد: با کوله باری از مسئولیت‌ها از لبنان آمده‌ام که برادرم بر دوش من گذاشت سال‌ها پیش مرد بلند قدی که با صد‌ها مشکل روبرو بود، مردی مجتهد و فارغ التحصیل دانشگاه، انسانی که سرمایه لایزالش ایمان و علم بود مرکب راهوارش برای پیروزی، سلاحش گفتگو مدارا و یارانش نیز یاران ادیان الهی بودند.

وی ادامه داد: امام موسی صدر ارتقای زندگی اجتماعی مردم و فرهنگ دینی مسلمین را به طور خاص هدف خود قرار داده بود و می‌گفت: با چنین وضعیت اجتماعی بهبود فرهنگ دینی میسر نمی‌شود.

ربابه صدر عنوان کرد: ایشان بنیان موسسات صدر را پایه گذاری کرد و به تدریج من را کنار خود پروراند. بعد از شهریور ۵۷ و ربوده شدن وی باید مسئولیت همه موسسات دینی، اجتماعی و خیریه را بر عهده می‌گرفتم؛ و نباید می‌گذاشتم محرومیت محرومان ادامه پیدا کند باید مانند برادرم عمل می‌کردم. امروز موسسات امام موسی صدر الگوی خدمت رسانی به فرزندان شهدا هستند که موسسات مشابه از آن الگو می‌گیرند. این موسسات ۱۸ موسسه در زیر مجموعه خود دارد. موسسات امام موسی صدر افتخار شیعه، اسلام و بشر است.

خواهر شهید جهان آرا در این مراسم اظهار کرد: مادرم در سه سال پایان عمر الزایمر شدید داشت و فقط عکس رهبر معظم انقلاب و کلیپ (محمد نبودی) را می‌شناخت وی دلنوشته‌ای قرائت کرد.

خواهر شهید مصطفی احمدی روشن سخنران دیگر این همایش بود. وی افزود: حادثه کربلا با نبودن حضرت زینب (س) به شکست منجر می‌شد که با حضور ایشان به پیروزی تبدیل شد و همچنان پس از هزار و چهارصد سال ادامه دارد. جامعه کنونی ما آنچه شهدا انتظار داشتند نیست.

نباید کسی خون شهدا را به نفع خود مصادره کند نباید اجازه دهیم هر کسی از سخنان رهبر معظم انقلاب به نفع خود بهره برداری کند. باید تا زنده هستیم پاسدار خون شهدا باشیم و روشنگری کنیم.
 
captcha