چین: آمریکا تهدید واقعی برای تجارت جهانی است
کد خبر: 3684382
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

چین: آمریکا تهدید واقعی برای تجارت جهانی است

وزارت خارجه چین بر این باور است که ایالات متحده یک تهدید واقعی برای سیستم تجاری جهان به شمار می‌رود.

چین: آمریکا تهدید واقعی برای تجارت جهانی است / عمومیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه دولت ترامپ حمایت آمریکا از پیوستن چین به سازمان تجارت جهانی در سال 2001 میلادی را یک اشتباه بزرگ ارزیابی کرد، وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرده است که آمریکا و نه چین یک تهدید واقعی برای تجارت جهانی است.

دولت آمریکا در گزارش سالیانه به کنگره درباره پایبندی چین به تعهداتش در چارچوب سازمان تجارت جهانی، اعلام کرد: این مساله روشن و آشکار است که آمریکا در حمایت از ورود چین به سازمان تجارت جهانی در سال 2001 میلادی مرتکب اشتباه شده است، چرا که معیارهای استاندارد نشان می دهد اقتصاد چین با یک اقتصاد آزار و باز و مبتنی بر بازار فاصله زیادی دارد.

هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی تاکید کرد: از زمانی که چین به سازمان تجارت جهانی ملحق شده است، به‌طور کامل به قوانین این سازمان پایبند بوده و به تعهداتش برای توسعه سیستم تجاری چندجانبه در سطح جهان عمل کرده است. سایر کشورها از تجارت با چین سود برده‌اند، پکن در مسیر اجرای اصلاحات اقتصادی قرار دارد و از یک اقتصاد باز جهانی حمایت می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: تصور می کنم همه مشاهده کرده اند که این دقیقا روش های یکجانبه گرایانه آمریکا است که یک چالش بی سابقه علیه سیستم تجاری بین المللی به شمار می رود. بسیاری از کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی پیش از این نگرانی خود را نسبت به این مساله اعلام کرده اند.

ترامپ اخیرا در مصاحبه با رویترز تأکید کرد که یک جریمه بزرگ را علیه چین مورد بررسی قرار می دهم آن هم به خاطر آنکه شرکت های آمریکایی را مجبور به انتقال مالکیت معنوی خود به چین کرده است تا بتوانند در این کشور کسب و کار کنند.

کسری تجاری آمریکا با چین طی سال 2017 میلادی به بیش از 275 میلیارد دلار رسیده است/.

captcha