انفجار انتحاری نزدیک مسجدی در کامرون
کد خبر: 3683088
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

انفجار انتحاری نزدیک مسجدی در کامرون

گروه بین الملل: در پی حمله انتحاری به مسجدی در روستای ماتاکایی الی (Matakaye-Elie) در منطقه شمال دور (Far North Region) از مناطق کامرون دو نفر کشته و شماری از روستاییان مجروح شدند.

انفجار انتحاری در نزدیکی مسجدی در کامرون / آمادهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ میجییاوا باکاری (Midjiyawa Bakari)، فرماندار منطقه شمال دور با نسبت دادن این حمله به گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه گفت: این حمله شامگاه سه‌شنبه (26 دی) اتفاق افتاد.


وی افزود: عامل انتحاری قصد داشت نمازگزاران را مورد هدف قرار دهد اما قبل از شروع عملیات نمازگزاران مسجد را ترک کرده بودند.


بوبا دوبرکرو(Bouba Dobekreo)، فرمانده نیروهای ائتلاف نظامی در منطقه با دعوت روستاییان به آرامش تاکید کرد:‌ مردم تمایل دارند فکر کنند پرونده بوکوحرام در کامرون بسته شده است اما آن‌‌ها مراقب حرکات مردم برای یافتن شکاف و ضربه زدن و کشتار بیشتر هستند.


روستاهای منطقه شمال دور کامرون همواره در معرض حملات بوکوحرام هستند.


از آغاز سال نو 15 نفر از روستاییان منطقه شمال دور در حملات انتحاری تروریست‌ها کشته شده‌اند. دوشنبه (25 دی) چهار نفر از مسلمانان دو روستا زنده زنده توسط تروریست‌ها سوزانده شدند/.

captcha