نیاز جوانان؛ تفکر راهبردی/ به افراد ساده دل باید التماس دعا گفت نه اینکه از آنها الگو گرفت
کد خبر: 3682531
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

نیاز جوانان؛ تفکر راهبردی/ به افراد ساده دل باید التماس دعا گفت نه اینکه از آنها الگو گرفت

گروه جامعه: حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه نیروهای ارزشی واقع بینی را در ادبیات خود کم دارند اظهار کرد: نیاز امروز ما نزدیکتر شدن جوانان به تفکر راهبردی است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم گرامیداشت سردار شهید حسن باقری با عنوان «اسوه خبر، نابغه دفاع» امروز 26 دی‌ماه، با حضور مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه، حجت‌الاسلام پناهیان و جمعی از فرماندهان و اصحاب رسانه آغاز شد.

مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه با حضور در این مراسم ضمن بیان خیر مقدم به تبیین گوشه‌ای از زندگی سردار شهید باقری و فعالیت‌های فرهنگی و خبری ایشان پرداخت و گفت: سردار باقری علاقه و تمایل زیادی برای تربیت نیرو داشتند و شهید زین‌الدین نیز از جمله کسانی بودند که شاگردی ایشان را کرده بودند.

وی نیروسازی و اصلاح گری را از جمله شاخصه‌های رفتاری سردار باقری برشمرد که باید مورد توجه یک خبرنگار واقعی قرار گیرد و گفت: خبرنگاران پیامبران حقیقت در میان امت هستند.

بصیری با بیان اینکه راه خبرنگار راه شهادت است، عنوان کرد: امروز حجم عظیمی از دشمنان در حوزه رسانه در مقابل ما ایستاده‌اند و ما نیاز به فعالیت هوشمندانه رسانه‌ها داریم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه سردار باقری فعالیت خود را با خبرنگاری آغار کرد، گفت: خبرنگاری ارتباط مستقیم با جنگ نرم دارد و خبرنگار جمع بندی از وضعیتی را ارائه می‌دهد که شاید هر شخص دیگری به این جمع بندی نرسد.

وی با تأکید بر اینکه هر چه خبرنگاران در کشورمان به شخصیت شهید باقری نزدیکتر شوند این امر به نفع عموم جامعه است، تصریح کرد: یک خبرنگار در مقام خبرنگاری فقط با واقعیت‌ها برخورد نمی‌کند، بلکه انتخاب می‌کند که حساسیت‌ها در کدام عرصه‌ها بیشتر است و اولویت‌ها را مد نظر قرار می‌دهد و به تحلیل آن می‌پردازد تا به یک راهبرد برسد.

نباید خبرنگاری را تضعیف کنیم

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه سردار شهید باقری خصلت‌های خبرنگاری خود را به سپاه آورد و به اطلاعات عملیات سپاه تبدیل شد، گفت: نباید خبرنگاری را تضعیف کنیم و 10 شغل دیگر در کنار آن تعریف کنیم چرا که سطح این فعالیت بسیار بالا است.

وی با تأکید بر اینکه امروز در عرصه جنگ نرم به خصلت‌های سردار باقری به ویژه در حوزه خبرنگاری بسیار نیازمند هستیم، اظهار کرد: یکی از خصلت‌های این سردار شهید که عامل تحول و پیروزی بود واقع بینی ایشان محسوب می‌شود.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه اگر ادبیات واقع بینانه و واقع گرایی را در ادبیات انقلابی لحاظ کنیم سبب جذب افرادی می‌شود که با سوء تفاهم روبر شده‌اند گفت: نیروهای ارزشی واقع بینی و واقع گرایی را در ادبیات خود کم دارند.

حجت‌الاسلام پناهیان با تبیین اینکه خصلت‌های شهید باقری دفاع مقدس را نجات داد، اظهار کرد: امروز ما در عرصه تربیت به این خصلت‌ها نیاز داریم، نیروهای خوش مرام و خوش عقیده‌ای امروز به فعالیت پرداخته‌اند، اما قدرت نوشتن ندارند.

وی یکی دیگر از خصلت‌های این سردار شهید را دوراندیشی برشمرد و عنوان کرد: باید به دنبال استعدادهای موجود در کشورمان برویم تا دوراندیشی و واقع گرایی فراگیر شود.

وی بر لزوم شناخت استراتژیست‌ها تأکید و تصریح کرد: به دلیل ضرورت بصیرت در عرصه سیاست باید سطح تفکر راهبردی را بالاتر ببریم؛ اگر سطح این تفکر پایین بیاید با شعارهای همچون نه غزه و نه لبنان روبرو می‌شویم. نیاز امروز جامعه ما نزدیک شدن جوانان به تفکر راهبردی است.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به فعالیت‌هایی که در زمینه معرفی سردار باقری در رسانه ملی صورت گرفته است، گفت: فعالیت‌های صورت گرفته بسیار محدود است و ما نیاز به معرفی جامع‌‌تری از این اسوه‌ها داریم. شهادت فرصتی است تا ما الگوهای خود را بشناسیم و مطالعه کنیم و سپس جوانان را به تأسی از این الگوها دعوت کنیم.

به افراد ساده دل باید التماس دعا گفت نه اینکه از آنها الگو گرفت

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استراتژیست بودن سردار باقری اشاره و عنوان کرد: به افراد ساده دل باید التماس دعا گفت نه اینکه از آنها الگو گرفت چرا که به دلیل سادگی نمی‌توانند الگوی جامعه باشند. امثال آیت الله بهجت و امام خمینی(ره) افراد باهوشی بودند که اگر عالم دینی هم نبودند باز هم قابلیت الگو شدن داشتند.

وی در پایان سخنان خود با بیان دعایی اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق نگاه عمیق و ژرف را به ما عنایت کند. شهید باقری در جامعه ما به عنوان یک اسوه باید با تمام مشخصات معرفی شود تا تربیت در مدارس و خانواده‌ها منجربه شکل گیری چنین شخصیت‌های گردد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۸:۰۷
0
0
التماس دعا.
captcha