اشتیاق «کیپ تاون» برای جذب گردشگران حلال
کد خبر: 3682318
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

اشتیاق «کیپ تاون» برای جذب گردشگران حلال

گروه بین‌الملل: آفریقای جنوبی نیاز به گردشگر مسلمان را دریافته و کیپ تاون (پایتخت آن) در حال ایجاد فضایی است که مسلمانان بتوانند ضمن عمل به آموزه‌های دینی و فرهنگی خود، بازدید لذت‌بخشی از این شهر داشته باشند.

رقابت مشتاقانه «کیپ تاون» برای گردشگران حلالبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Financial Tribune؛ کیپ تاون مانند بسیاری از شهرهای آفریقایی خود تاریخی طولانی از اسلام دارد به طوریکه تاحدی بر فرهنگ محلی تأثیر گذاشته است.

آفریقا اولین قاره‌ای است که اسلام در اوایل قرن هفتم از آسیا به آنجا رسید. در سال 2002، مسلمانان 48 درصد جمعیت آفریقا را تشکیل می‌دادند.

اکثریت مسلمانان در شمال آفریقا، شاخ آفریقا، سواحل جنوب شرق آفریقا، بخش‌هایی از آفریقای غربی و همچنین آفریقای جنوبی سکونت دارند.

آفریقای جنوبی بزرگترین مقصد گردشگری در آفریقا است. این کشور در سال 2016 حدود 2 میلیون توریست داشت. در حال حاضر کیپ تاون یک بازار دست‌نخورده برای گردشگران مسلمان است.

آفریقای جنوبی چهارمین مقصد پرطرفدار غیراسلامی برای گردشگران مسلمان است. این شهر در حال گسترش خدمات خود را برای برآوردن نیازهای گردشگران مسلمان است/.

captcha