23 کشته در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به یمن
کد خبر: 3679764
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

23 کشته در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به یمن

گروه بین‌الملل: جنگنده‌های سعودی در حملات هوایی امروز(17 دی‌ماه) و بمباران شرق شهر «خوخه» در استان حدیده یمن، 23 نفر را کشتند.

23 کشته در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به یمنبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ در این حمله هوایی جنگنده‌های سعودی برخی از زیر‌بنا‌های نظامیان حوثی یمن مهندم و تخریب شد.

جنگنده‌های سعودی همچنین منطقه «باجل» در ساحل غربی یمن را مورد هدف قرار دادند.

نظامیان حوثی نیز در واکنش به حمله جنگنده‌های سعودی، برخی از زیربناهای ارتش یمن در «صنعاء» و «محویت» را مورد هدف قرار دادند.

یادآور می‌شود از دهم آذرماه تا پنجم دی‌ماه امسال، ۶۰۰ شهروند یمنی در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن روز ۲۸ آذرماه در گزارش آماری خود اعلام کرد که شمار شهدا و مجروحان غیرنظامی در یمن، در طول هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و آمریکا به این کشور به ۳۵ هزار و ۴۱۵ نفر رسیده‌است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را آغاز کرد تا از این طریق بتواند عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند/.

captcha