سرنوشت نامعلوم نیمی از داعشی‌های بریتانیا
کد خبر: 3679579
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

سرنوشت نامعلوم نیمی از داعشی‌های بریتانیا

گروه بین‌الملل: معاون امنیتی وزارت کشور انگلیس از سرنوشت نامعلوم صدها نفر از اعضای بریتانیایی داعش که برای جنگ به سوریه و عراق رفته بودند، خبر داد.

سرنوشت نامعلوم نیمی از داعشی‌های بریتانیابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری smh؛ بن والاس (Ben Wallace)، معاون امنیتی وزارت کشور انگلیس با اعلام این خبر افزود: نیمی از 850 عضو بریتانیایی داعش که برای جنگ به عراق و سوریه رفته بودند، به خانه‌های خود بازگشته‌اند اما از سرنوشت بقیه آن‌ها اطلاعی در دست نیست.


وی اظهار کرد: تصور می‌شود یک پنجم از داعشی‌های بریتانیا در جنگ کشته شده و تعدادی هم به مرزهای ترکیه گریخته‌اند اما بسیاری از آن‌ها سرنوشت نامعلومی دارند.


والاس با رد این ادعا که مسوولان انگلیس رد پای تکفیری‌ها را گم کرده بودند، تاکید کرد: تکفیری‌های بریتانیایی به مکان‌های صعب‌العبور سوریه مانند بخش‌های رود فرات فرار کرده بودند و سپس از آنجا متفرق شدند و آنچه ما می‌دانیم این است که نیمی از 850 داعشی‌ بریتانیا به خانه‌‌های خود بازگشته و از نیم دیگر اطلاعاتی در دست نیست.


اجساد تکفیری‌های بریتانیایی کشته شده در سوریه قابل شناسایی نیست زیرا این موضوع برای دولت سوریه اهمیت خاصی ندارد.
روری استوارت (Rory Stewart) وزیر کابینه انگلیس در امور توسعه بین‌الملل در ماه اکتبر 2017 اعلام کرد تنها راه مقابله کشورش با بریتانیایی‌هایی که به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند، قتل آن‌ها است/.

captcha