نیمه پنهان طلاق بانوان دیده شود
کد خبر: 3656061
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
صالحی:

نیمه پنهان طلاق بانوان دیده شود

گروه اجتماعی: رئیس شبکه اجتماعی و اعتیاد خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از فاکتورهای مهم طلاق بانوان، بیماری سرطان است، گفت: همه کارشناسان حوزه طلاق موظف هستند این نیمه پنهان در طلاق زنان را نیز ببینند و در سیاستگذاری‌های سازمانی و ارائه راهکار نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سمیه صالحی، رئیس شبکه اجتماعی و اعتیاد خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی، در کارگروه برش استانی برنامه کنترل و کاهش طلاق که امروز، دوشنبه اول آبان‌ماه در استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: دلایل طلاق در استان مرکزی با سایر استان‌ها متفاوت است، یکی از مسائلی که انجمن‌های حمایتی استان در شبکه سلامت خانه سازمان‌های مردم نهاد با آن روبرو هستند و متاسفانه روز به روز شاهد افزایش آن هستیم بحث طلاق بانوانی است که در اثر ابتلا به سرطان از سوی همسرشان طرد و طلاق داده می‌شوند.
وی تصریح کرد: اکثر بانوانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند در خوشبینانه‌ترین حالت، از سوی همسر طرد یا به خانه پدری سپرده می‌شوند و تأسف بارتر اینکه در حین پروسه طلاق هیچ حمایتی از آن‌ها نشده و نهادهایی چون کمیته امداد و بهزیستی با توجه به زنده بودن همسر هیچ حمایتی از این بیماران ندارند. در این خصوص باید سه محور بیش از گذشته پیگیری شود که در وهله اول باید به آموزش‌های پیش از ازدواج و ارتقای تاب آوری در برابر استرس‌های ناشی از بیماری توجه شود.
رئیس شبکه اجتماعی و اعتیاد خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی ادامه داد: دوم اینکه باید فرهنگ سازی در خصوص این بیماری و طرز رفتار با این بیماران برای عموم افراد جامعه به ویژه زوجینی که قصد ازدواج دارند به درستی تبیین شود. و در آخر حضور همه ارگان‌ها در بحث اطلاع رسانی و سیاستگذاری برای این دسته از بانوان و حمایت‌های لازم در پروسه طلاق باید بیش از گذشته باشد.
صالحی با اشاره به اینکه یکی از فاکتورهای مهم طلاق بانوان، بیماری سرطان است، گفت: همانطور که ازدواج تعهدآور است همه کارشناسان حوزه طلاق موظف هستند این نیمه پنهان در طلاق زنان را نیز ببینند و در سیاستگذاری‌های سازمانی و ارائه راهکار نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند.
رئیس شبکه اجتماعی و اعتیاد خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی  در پایان بیان کرد: باید محور کمپین‌هایی که قرار است برای مقابله با طلاق در استان ایجاد شود بر تحکیم بنیان خانواده با تاکید بر نگاه سلامت محوری باشد زیرا این محور بهتر می‌تواند حوزه خطرنگر نقش مؤثر ایفا کند.
captcha