رساله ولایت فقیه شهید مصطفی خمینی چاپ می‌شود
کد خبر: 3656060
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
حجت‌الاسلام ذوعلم خبر داد:

رساله ولایت فقیه شهید مصطفی خمینی چاپ می‌شود

گروه دانشگاه: دبیر علمی کنگره پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی آیت‌الله شهید مصطفی خمینی، از چاپ رساله ولایت فقیه آیت‌الله شهید مصطفی خمینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، امروز دوشنبه، یکم آبان‌ماه جاری، کنگره «پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی(ره)»، با پیام رهبر معظم انقلاب به این کنگره در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری آن، در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم، دبیر این کنگره، در آغاز و با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری نیز مشهود بود، سرفصل‌های اندیشه‌ای شهید سیدمصطفی خمینی(ره) گسترده است و امیدواریم با تداوم این کنگره بتوانیم با حمایت و همکاری دستگاه‌ها این حرکت علمی را ادامه دهیم.
وی ادامه داد: تقریبا یکسال، آماده‌سازی مقدمات این کنگره به طول انجامید و از میان مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره، ۱۵ مقاله علمی انتخاب شد که این‌ها طی امروز و روز اختتامیه در قم ارائه خواهند شد.
ذوعلم گفت: غیر از مجموعه مقالات چاپ شده، آثار مکتوبی تولید و چاپ شده که ۲ جلد؛ مجموعه مصاحبه‌های علمی و مواضع سیاسی و حرکت‌های انقلابی ایشان در گفت‌و‌گو با چهره‌های برجسته‌ای است که با این مرحوم انس و هم‌نشینی داشتند و توانستند بعضی از ابعاد شخصیتی ایشان را بیان کنند.
وی افزود: یک مجلد هم شرح حال ایشان در دانشنامه‌ای تفصیلی است و مجموعه مکاتباتی است که داشتند و به زودی منتشر خواهد شد. همچنین رساله ولایت فقیه حاج آقا مصطفی، ترجمه و منتشر خواهد شد، ایشان در این رساله علی‌رغم محدودیت حجم، به طور کاملا دقیقی ادله فلسفی و فقهی ولایت فقیه را بیان کرده‌اند، حال آنکه حضرت امام(ره) رساله مکتوب در این زمینه نداشتند و حاج آقا مصطفی، در این زمینه مطالب مکتوب داشتند.
وی افزود: کتابی نیز حاوی ۱۱۰ داستانک شامل حوادث و وقایع زندگی ایشان برای مخاطب نوجوان، منتشر می‌شود و داستان‌ها از این الگوی علمی و اخلاقی، می‌تواند درسی برای جوانان باشد.
ذوعلم گفت: بعضی مجلات و نشریات با دبیرخانه کنگره همکاری کردند و ویژه نامه‌هایی درباره شخصیت حاج آقا مصطفی منتشر کردند و نیز در فعالیت‌های اجتماعی و تبلیغی و برنامه‌های متعدد از جمله خطبه‌های نماز جمعه و اجلاسی که صبح امروز برگزار شد، شخصیت این رجل پاک باخته در راه خدا که صادقانه عمل کرد، تبیین و به جامعه رسانده شد.
وی گفت: آستان قدس رضوی برنامه خوبی در بارگاه رضوی امروز برگزار خواهد کرد و نیز برنامه‌هایی از سوی صداوسیما پخش شده است، البته می‌دانیم این‌ها کافی نیست و امیدواریم برگزاری این کنگره نقطه آغازی در سلسله تلاش‌های علمی شناسایی ابعاد شخصیتی این مرحوم، در چهلمین سالگرد شهادت ایشان باشد.
وی افزود: از تمامی سازمان‌ها و نهادهایی که با این کنگره همکاری داشتند؛ موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره)، بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران، مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران، بسیج اساتید دانشگاه‌ها و طلاب، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی این سازمان، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، و مسجد مقدس جمکران که این ایام برنامه‌های خوبی برگزار خواهند کرد، تشکر می‌کنیم.
یادآور می‌شود اختتامیه این کنگره روز چهارشنبه، ۳ آبان‌ماه با سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد در مدرسه دارالشفاء قم برگزار خواهد شد.
captcha