هنر یکی از شاهراه‌های رسيدن به خداست
کد خبر: 3656056
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

هنر یکی از شاهراه‌های رسيدن به خداست

گروه فرهنگی: شهردار اصفهان با بیان اینکه هنرمندان کارخانه‌های انسان‌سازی هستند، گفت: هر کس جلوی راه هنرمند سنگ‌اندازی کند، دلش برای مردم نسوخته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در هفتمین نشست از سلسله نشست‌های اصفهان فردا در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان تئاتر با اشاره به اهمیت هنر اظهار کرد: هنر یکی از شاهراه‌های رسيدن به خداست. همه هنرها نوعي از بيان را دارند، اما اين موضوع در تئاتر به گونه‌اي است که در همان لحظه و رو در رو بر مخاطب اثر مي‌گذارد؛ هم شما هنرمندان از اين گونه‌ايد و ما هر کاري براي شما انجام بدهيم، کم است.
وی با تأکید بر لزوم توجه به هنرمندان بیان کرد: شما بیش از همه در مسائل اجتماعی اثر گذارید و هر کس منکر اين مهم شود، درک صحيحي از هنر ندارد و قطعا هر کس جلوي راه شما سنگ‌اندازي كند، دلش براي مردم نسوخته است.
نوروزی ادامه داد: با تئاتر می‌توان به خدا رسید و معرفت و فرهنگ جامعه را ارتقا داد. هر جا چشمانمان را روی هنر بسته‌ایم، مشکل پيدا کرده و معضلات جامعه به اين سبب به وجود آمده که جا براي هنر تنگ شده است. ما ارزش کار شما را مي‌فهميم و مي‌خواهيم زمينه را براي کار شما مساعد كنيم تا بهره‌مندي مردم از هنر شما بيشتر شود و هيچ هنرمندي به دليل مشكلات مالي هنرش در نطفه خفه نشود.
وی افزود: اگر زمینه‌ها فراهم نباشد و هنرمند به دنبال نان بدود و از هنرش برای تأمین معاش استفاده کند، جامعه با مشکل مواجه می‌شود. معتقدم که شأن و جايگاه هنرمند بايد حفظ شود. سرمايه‌گذاري ما در بخش هنر از سرمايه‌گذاري در بخش صنعت مهم‌تر است، چرا که توليدات شما هنرمندان انسان‌ساز و شهروندساز است، به عبارتي شما کارخانه‌هاي آدم‌سازي هستيد. در شهري به نام اصفهان، با اين سابقه تاريخي غني، شهري كه از هر انگشت شهروندانش هنر مي‌بارد، حيف است كه هنر تئاتر مسير قهقرايي طي كند و ما نتوانيم از ظرفيت بزرگ آن بهره‌مند شويم.
شهردار اصفهان ضمن تأکید بر ایجاد زیر ساخت‌های لازم براي انجام کار هنري گفت: در برنامه‌هاي ما گردشگري اولويت اول را دارد و ما موظفيم ابزار لازم را براي عرضۀ هنر هنرمندان فراهم کنيم. بعضي وقت‌ها مي‌بينيم که چگونه مردم دور يک هنرمند جمع مي‌شوند و لذت مي‌برند. اين كار نه به دين آسيب مي‌رساند و نه به ارزش‌ها و اميدوارم در همۀ طراحي‌هاي شهري از جمله در طراحي پارك‌ها، محل و مكاني براي عرضه اين هنرها داشته باشيم.
وی خطاب به هنرمندان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که احترام شما را به هر طریقی حفظ کنیم  و معتقديم اين اولين نياز هر هنرمند و شهروندي است. تمام رسالت حقوق بشر نيز همين است و اين احترام از رهگذر ايجاد امکانات براي بروز هنر هنرمند حاصل مي‌شود. اينکه امروز مكان مناسبي براي عرضه هنر هنرمند در اصفهان وجود ندارد، واقعا مصيبت است و هر كس مسئوليتي داشته و كاري انجام نداده، در اين مصيبت سهيم است و هر شخصي درد اهالي هنر اصفهان را بشنود، اگر از اين درد بميرد، قابل سرزنش نيست.
نوروزی در خصوص تعیین مکانی برای ايجاد موزه و خانه هنرمندان گفت: اميدواريم که در محدوده کارخانه ريسباف بتوانيم محلي را به عنوان موزه و خانه هنرمندان ايجاد کنيم و طي جلساتي که با وزير مسكن و استاندار داشته‌ايم، صحبت‌هاي لازم انجام شده و اميد است به اين كار سرعت ببخشيم تا شما بتوانيد نقش هدايتگري خود را در اين مكان به خوبي ايفا كنيد.
وی بیان کرد: از شما می‌خواهیم که با هنرتان به جامعه نشاط ببخشید، مردم را از افسردگي نجات بدهيد، شهروندسازي کنيد و ما نيز در تأمين زير ساخت‌ها انجام وظيفه خواهيم کرد. هنر بايد به شما واگذار شود و ما نيز قول مي‌دهيم که پيگير امورات شما باشيم.
شهردار اصفهان در ادامه تصریح کرد: شهرداری هر سالنی دارد، از آن شماست و باید بتوانید از آن بهره ببريد و قرار نيست هيچ سالني در اختيار گروهي خاص قرار بگيرد، هر کس با هر گرايشي مي‌تواند از اين امکانات استفاده کند و اگر بودجه‌اي در شهرداري براي حمايت از تئاتر تخصيص داده مي‌شود، بايد بر اساس ارزش هنرها باشد، نه فاصله‌اي که آن هنرمند با ما مسئولان دارد. دست همه هنرمندان را می‌بوسیم و راه را برای ایجاد نشاط و هنرنمایي آنها فراهم مي‌کنيم، بنده اعلام مي‌کنم که اين نشست‌ها را در طول سال ادامه خواهيم داد و به شدت مايل به حفظ اين ارتباط هستيم. شما ارزشمنديد و کمک كنيد تا ما قدرشناسي‌مان را در عمل اثبات كنيم. 


captcha