دهه کرامت نمونه یک اقدام عظیم مذهبی و مردمی است
کد خبر: 3622692
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲

دهه کرامت نمونه یک اقدام عظیم مذهبی و مردمی است

گروه اجتماعی: دبیر ستاد گرامیداشت دهه کرامت، برگزاری جشن‎های دهه کرامت را نمونه موفق یک حرکت عظیم مردمی و دینی ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی ظهر امروز در دیدار با آیت‎الله اعرافی گفت: هجرت‎های تاریخی متعددی در اسلام رخ داده است که منشا برکات و کرامات عظیم بوده است که یکی از این هجرت‎ها، هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران است.
وی افزود: موضوع هجرت در راه خدا جایگاه رفیعی در قرآن کریم دارد و یکی از همین برکات و ثمرات ارزشمند این شجره طیبهف دهه کرامت است که با گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) آغاز با گرامیداشت میلاد شاه چراغ و حضرت امام رضا(ع) ادامه می‏‎یابد.
دیبر ستاد گرامیداشت دهه کرامت بیان کرد: بزرگداشت دهه کرامت فرصتی است که این مهاجرت الهی را ترویج کنیم؛ در این راستا خوشبختانه تولیت‏‎های آستان‏های مقدس و دستگاه های دولتی و غیر دولتی به پاسم احترام امام رضا  کرده و در داخل و خارج از کشور اقدامات موثری در این زمینه انجام داده اند.
وی گفت: 18کارگروه در این زمینه شکل گرفته است که یکی از آنها کارگروه حوزه و محتوا با محوریت آستان کریمه اهل بیت(ع) است و امروزه از دورترین روستاها تاشهرک غرب تهران در این برنامه ها مشارکت دارند.
وی اظهارکرد: سه کتاب به عنوان کتاب مسابقه برای این ایام طراحی شده است که 700 هزار نفر در این مسابقه مشارکت کرده‎اند.
ارباب سلیمانی گفت: اولین اصل این مسابقه مردمی بودن آن است؛ مشارکت 80 هزار مسجد و 23 هزار کانون فرهنگی و 8 هزار بقاع متبرکه و 40 هزار پایگاه بسیج و 90 هزار هیئت مذهبی در این حرکت عظیم نوید بخش آغاز حرکات بزرگ دینی و مردمی است.
وی اظهارکرد: در 17 استان کشور که در آنها اهل سنت زندگی می‎کنند نیز این برنامه‎ها در عین تاکید بر وحدت بر محور محبت اهل بیت(ع) برگزار می‏شود؛ البته تلاش داریم که این حرکت سبقه جناحی پیدا نکند زیرا اگر این حرکت از این اصالت دور شود در آینده دچار آفت های غیرقابل جبران نیست.
captcha