رونمایی از اثر قرآنی الهام گرفته از آثار استاد فرشچیان
کد خبر: 3606149
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
در دوازدهمین نمایشگاه قرآن مشهد صورت می‌گیرد؛

رونمایی از اثر قرآنی الهام گرفته از آثار استاد فرشچیان

گروه فرهنگی: مسئول کمیته هنری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از کتابت قرآن کریم توسط اساتید خوشنویسی مشهد و تهران و رونمایی از اثر هاشم طلائیان بجستانی، از خوشنویسان برجسته که الهام گرفته از آثار استاد فرشچیان است در مراسم افتتاحیه خبر داد.

محمدرضا مهدوی، مسئول کمیته هنری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برپایی 13 غرفه هنری در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، عنوان کرد: غرفه‌های هنری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد شامل، غرفه خوشنویسی، تذهیب، سوخت‌نگاری روی چوب، چاپ و سوخت‌نگاری روی چرم، حکاکی و خوشنویسی روی سنگ، کتابت قرآن وحی، کتابت آیات و احادیث، معرق فلز و مس و چوب و ... است.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر اساتید خوشنویسی و هنری از اساتید تهران هم دعوت به عمل آمده است و طی این هشت روز نمایشگاه، 20 استاد خوشنویسی به کتابت قرآن کریم خواهند پرداخت.
رونمایی از اثر خوشنویسی هاشم طلائیان بجستانی
مهدوی از رونمایی اثر هاشم طلائیان بجستانی، خوشنویس برجسته در مراسم افتتاحیه، یکشنبه 14 خردادماه خبر داد و افزود: این اثر آیاتی از قران کریم و الهام گرفته از اثر استاد فرشچیان است که در قطعه 100 در 70 است.
مسئول کمیته هنری دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد عنوان کرد: همایش سحرخوانی و مناجات‌خوانی از دیگر برنامه‌هایی است که اواسط هفته در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اجرا می‌شود اما این موضوع هنوز به قطعیت کامل نرسیده است.
captcha