برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی با رویکرد مفهوم‌گرایی
کد خبر: 3604850
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی با رویکرد مفهوم‌گرایی

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس مذهبی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نسبت به برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی با رویکرد توجه به پیاده‌سازی مفاهیم قرآنی در زندگی فردی به‌ویژه نسل نوجوان و دانش‌آموزان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ابوالحسن نوایی، کارشناس مذهبی و مسئول نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دومین جلسه ستاد هماهنگی مسابقات قرآن کشوری دانش‌آموزی و فرهنگیان که ظهر امروز، 9 خردادماه در محل این اداره کل برگزار شد با بیان اینکه در فرهنگ دینی سال شمسی با نوروز و سال قمری با محرم آغاز می شود گفت: بر اساس روایات ائمه معصومین(ع)، در فرهنگ دینی سال تربیتی نیز مورد توجه است که با شروع ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه تربیت نفوس، هجرت به درون و خالص شدن است، افزود: قرآن کریم کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب تربیت‌کننده بشر است از این رو ترویج سنت حسنه‌ با قرآن بودن، با قرآن زیستن، با قرآن محشور شدن و آغاز حیات جاودانه با کلام وحی به‌ویژه برای دانش آموزان به عنوان نسل نوجوان مورد تاکید است.
وی نسبت به برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی با رویکرد توجه به پیاده‌سازی مفاهیم قرآنی در زندگی فردی به‌ویژه نسل نوجوان و دانش‌آموز تاکید کرد و گفت: آنچه در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی از اهمیت بالایی برخوردار است صرفا قرائت قرآن با صدای خوش و تشویق و فریاد احسنت احسنت نیست، بلکه پیاده شدن مفاهیم قرآنی در جامعه به‌ویژه خانواده‌ها به‌عنوان اولین کانون پرورش اندیشه افراد، مهم است.
کارشناس مذهبی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه اولویت عملی کردن مفاهیم قرآن در خانواده است، اظهار کرد: بیش از 50 درصد تأثیرپذیری نوجوانان از خانواده سرچشمه می گیرد و لذا در ابتدا قرآن باید در زندگی فردی جاری و ساری شود.
گفتنی است، سی‌وپنجمین‌ دوره‌ مسابقات قرآن، عترت‌ و نماز دانش‌آموزی با حضور ۱۵۰۰ متسابق از سراسر کشور در بخش آوایی شامل ۱۰ رشته، ۱۵ تا ۲۳ مرداد به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، همچنین تعداد ۳۰۰ متسابق از ۳۲ استان در دومین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان کشور ۱۴ تا ۱۷ تیرماه در چهار رشته شامل، قرائت تحقیق، حفظ ۱۰ جزء، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
captcha