مسابقات «قرآن، یادمان شهدای قرآنی انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3567869
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

مسابقات «قرآن، یادمان شهدای قرآنی انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود

گروه مسابقات: نخستین دوره مسابقات قرآن یادمان شهدای قرآنی انقلاب اسلامی در شهرستان قدس شهریار برگزار می‌شود.

محمدرضا سپهررو، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس شهریار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد برگزاری مسابقات قرآن در این شهرستان بیان کرد: اولین دوره مسابقات قرآن یادمان شهدای قرآنی انقلاب اسلامی، به مناسبت گرامیداشت دهه فجر به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس و دارالقرآن سازمان فرهنگی ـ  هنری شهرداری برگزار می‌شود.
وی در ادامه افزود: محل ثبت نام، مؤسسات و فرهنگسراهای قرآنی است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این مراکز ثبت نام کنند، همچنین شرکت برای عموم در این دوره از مسابقات آزاد بوده و مسابقه در سه رشته حفظ، قرائت و مفاهیم برگزار می‌شود، مقاطع سنی که برای این مسابقات در نظر گرفته شده مقطع شکوفه‌ها(زیر هفت سال)، مقطع زیر 16 سال و بزرگسالان است.
سپهررو در مورد مرحله مقدماتی و نهایی این دوره تصریح کرد: مرحله مقدماتی مسابقات در مؤسسات است و افرادی که به حد نصاب رسیده باشند به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند. تفکیک رشته حفظ نیز بدین صورت است که علاقه‌مندان در مقطع شکوفه‌ها باید یک جزء و یا بیست سوره از آخر قرآن را حفظ کنند، شرکت‌کنندگان در مقطع سنی زیر 16 سال موظف به حفظ یک جزء یا سه جزء هستند و محدوده حفظ برای مقطع بزرگسالان، حفظ یک جزء اختیاری، 5 و 15 جزء است.
وی بیان کرد: مرحله مقدماتی این مسابقات تا 15 بهمن ادامه دارد که در این تاریخ اسامی جمع‌آوری می‌شود و مؤسسات هم برای مرحله بعد هر یک از سهمیه خاص برخوردار هستند. تاریخ برگزاری مرحله نهایی مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت 18 بهمن‌ماه است، بدین صورت که صبح تا ظهر مسابقات بانوان و بعد از ظهر هم مسابقات آقایان برپا می‌شود، همچنین در رشته قرائت برای آقایان تلاوت تحقیق و برای بانوان تلاوت ترتیل در نظر گرفته شده است.
سپهر‌رو در مورد جزئیات مسابقه مفاهیم گفت: مسابقات رشته مفاهیم نیز به صورت کتبی در تاریخ 21 بهمن‌ماه ساعت 10 صبح واقع در مصلی شهرستان قدس برگزار می‌شود و منبع این مسابقه نیز نکات تفسیری و مفاهیم سوره حجرات برگرفته از تفسیر «نور» حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خواهد بود.
captcha