جاهل متنسک و عالم متهتک؛ دو عامل استکبار در ترویج شیعه لندنی و سنی آمریکایی
کد خبر: 3554763
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
حجت‌الاسلام اکرمی عنوان کرد:

جاهل متنسک و عالم متهتک؛ دو عامل استکبار در ترویج شیعه لندنی و سنی آمریکایی

گروه سیاسی: عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقش انگلیس و آمریکا در تفرقه‌افکنی در جهان اسلام با ایجاد اسلام‌های بدلی و جعلی گفت: متأسفانه در جهان اسلام افرادی هستند که یا جاهل متنسک‌اند و یا عالم متهتک، که دشمن از این دو گروه برای رسیدن به اهداف خود که همان تضعیف امت اسلامی است به خوبی بهره ‌می‌برد و همین دو گروه، به پیاده‌نظام دشمن در قالب شیعه لندنی و سنی آمریکایی بدل می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نقش شیعه لندنی و سنی آمریکایی در جلوگیری از وحدت امت اسلامی گفت: رسول مکرم اسلام یکی از مطالبی که به صورت خبر غیبی اعلام کردند این بود که امت من هم مثل امت‌های گذشته فرقه‌ فرقه و گروه گروه می‌شوند. پس از انقلاب اسلامی با یک شیعه انگلیسی و سنی امریکایی مواجه بودیم که حضرت امام خمینی(ره) از آن به اسلام آمریکایی یاد کردند و نقطه مقابل این اسلام را اسلام ناب محمدی بیان کردند.

وی ادامه داد: اخیرا هم انگلیسی‌ها بیشتر از گذشته عرض اندام می‌کنند و مجددا به دنبال آن هستند که سیاست قدیمی استعماری خود را در جهان اسلام پیاده کرده و کشورهای اسلامی را به جان هم بیندازند.

اکرمی با بیان اینکه این سیاست‌ها نسبت به جمهوری اسلامی مسبوق به سابقه است، گفت: در جنگ تحمیلی، غربی‌ها صدام را با تمام وجود حمایت کردند و اعراب نیز پشت عراق ایستادند و 8 سال جنگ را بر کشورمان تحمیل کردند هر چند در پایان به نتیجه نرسیدند، اما آنها این تفرقه‌‌افکنی ر رها نکرده و نمی‌کنند زیرا این یک سیاست قدیمی است که با وجود برخی حکام وابسته در منطقه می‌توانند از آن نتیجه بگیرند.

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: از طریق این تفرقه‌افکنی‌ها غربی‌ها اسلحه‌های خود را به اعراب می‌فروشند و این حکام وابسته در ازای تفرقه‌افکنی در میان کشورهای اسلامی، حمایت غربی‌ها و دوام حکومت خود را طلب می‌کنند.

وی اظهار کرد: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، 60 کشور از صدام حمایت کردند و در جنگ تروریست‌های تکفیری علیه بشار اسد نیز حدود 100 کشور به انحای مختلف حامی این گروه‌های تروریستی بودند. تابلوی همه این گروه‌های تروریستی نیز «لا اله الا الله محمد رسول الله» است و غربی‌ها از این طریق می‌خواهند به دنیا این چنین القا کنند که اسلام این است و چهره خشن و ناموجهی از اسلام ارائه ‌دهند.

اکرمی یادآور شد: در حالی که غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها این گروه‌ها را آلت دست قرار داده‌اند و از ضعف آنها که جهل و نادانی است استفاده می‌کنند و معاویه‌صفت این گروه‌ها را به جان ملت‌های اسلامی می‌اندازند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: سنی و شیعه ممکن است درباره خلفای پس از پیامبر(ص) اختلاف داشته باشند اما در اصل اسلام، پیامبر(ص)، قرآن و ...اختلاف ندارند اما غربی‌ها با استفاده از جهل و تعصب برخی افراد نسبت به به این موارد اختلافی بر آتش تفرقه و نفرت می‌دمند و همین افراد هستند که به پیاده‌نظام آمریکا و انگلیس یا همان شیعه لندنی و سنی آمریکایی بدل شده و اهداف استکبار را در جهان اسلام پیاده‌سازی می‌کنند.

وی ادامه داد: این گونه است که می‌بینیم هر روز در جهان اسلام جنایت و کشتاری رخ می‌دهد یک روز در موصل، یک روز در حلب و یک روز در جای دیگر. متأسفانه در جهان اسلام افرادی هستند که یا جاهل متنسک‌اند و یا عالم متهتک که پیامبر اکرم(ص) نیز فرمودند که این دو گروه پشت مرا شکستند. در حالی که نه آمریکا اسلام را قبول دارد نه انگلیس و شیعه و سنی نیز برای آنان فرقی ندارد اما می‌بینند که این دو گروه (جاهل متنسک و عالم متهتک) می‌توانند اهداف آنان را در تضعیف جهان اسلام با تفرقه‌افکنی فراهم کنند و اسرائیل هم که در کناری ایستاده و از دچار شدن جهان اسلام به این وضعیت ابراز خرسندی می‌کند.

اکرمی ابراز کرد: البته این ابراز خرسندی اسرائیل از جهت آن است که حیاتش دوام پیدا می‌کند نه اینکه بر قدرتش افزوده شود. زیرا ظلم دوام ندارد و الا اسرائیل نابودشدنی است زیرا غاصب و دزد است و غاصب و دزد نمی‌تواند به غصب و دزدی‌اش ادامه دهد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب به شرط جهاد و وحدت در جهان اسلام، اسرائیل تا 25 سال دیگر نابود خواهد شد. 
captcha