دیدار آیت‎الله اعرافی با خانواده طلبه شهید مدافع حرم
کد خبر: 3549467
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

دیدار آیت‎الله اعرافی با خانواده طلبه شهید مدافع حرم

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه با حضور در منزل یکی از شهدای مدافع حرم، از ایثار و فداکاری این شهید والامقام تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با حضور در منزل شهید مفقودالاجسد مدافع حرم حجت‌الاسلام صالح حسن‌زاده گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زندگی این شهید متجلی بوده، این است که ایشان برای انجام تکلیف الهی در این زمان خاص دست از دنیا کشیدند.
وی افزود: نکته تکان دهنده‌ای که زندگی این شهید به ما یادآور می‌شود این است که ایشان با وجود اینکه به دلیل اشتغالات بیرونی شخصی، وضع مالی مناسبی داشتند؛ ناگاه همه این شرایط را تغییر می‌دهند و به سوی خدا می‌روند.
اعرافی گفت: بسیار مشکل است که انسان‌ها در این دوره که مشکلات اقتصادی فراوانی در جامعه وجود دارد با وجود این زندگی مناسب، همه آن‌ها را واگذار کرده و دست از همه چیز شسته و برای دفاع از نوامیس اعتقادی پای در جبهه‌ای قرار دهند که امکان برگشت آن کم است.
مدیر حوزه‌های علمیه با تحسین خانواده شهدا بیان کرد: شهدای طلبه هر کدام یک الگو برای جامعه محسوب می‌شوند و وقتی انسان با سرگذشت آن‌ها مواجه می‌شود، با نکات ریزی آشنا می‌شود که حیرت انگیز بوده و برای همه حوزویان الگو، خط‌مشی و روش زندگی است.
وی گفت: باید این روش و الگوی زندگی را که برای همه جامعه آموزنده است به تمام دنیا عرضه کنیم و خود نیز با ارتباط‌گیری با این خانواده‌ها و مطالعه روش‌ها و خاطرات این شهدا که از سوی حوزه‌های علمیه در حال جمع‌آوری است وضعیت خود را نسبت به این شهدا مقایسه کنیم و ببینیم که چه مقدار راه برای رسیدن به این شهدا وجود دارد.

captcha