ایکنا منادی وحدت در جهان اسلام باشد/ پرهیز از قومیت‌گرایی
کد خبر: 3544414
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

ایکنا منادی وحدت در جهان اسلام باشد/ پرهیز از قومیت‌گرایی

گروه هنر: رئیس بنیاد بین‌المللی صلح با بیان اینکه خبرگزاری بین‌المللی قرآن با عملکرد خود می‌تواند از مشوقان صلح و طرد تفرقه در جهان اسلام شود، اظهار کرد: در سخنان رهبر معظم انقلاب رهنمودهای بسیاری است که می‌تواند برای اعتلای ارزش‌های قرآنی بسیار ثمربخش باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی، رئیس بنیاد بین‌المللی صلح ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: خبرگزاری قرآن باید بتواند در حوزه مسائل دینی و اسلامی اطلاع‌رسانی کند. این اتفاق نیز بدون توجه به گرایشات‌ سیاسی می‌بایست انجام شود، چون اصل در کار قرآنی کردن، پایبندی به اصول اساسی اخلاقی و اسلامی است. 

وی افزود: خبرگزاری قرآن همچنین قادر است با عملکرد مناسب خود به توسعه بنیاد صلح کمک شایان توجهی کند؛ به‌ویژه در شرایطی فعلی که تفرقه‌افکنی زیاد شده، خبرگزاری ایکنا قادر است در جهت وحدت مسلمانان قدم‌های شایان توجهی بردارد. البته همان‌گونه که گفتم رفتار قرآنی باید بدون در نظر گرفتن منافع سیاسی باشد، چون در این صورت تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت. 

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: توصیه‌ام این است که حمایت خود را از فعالان قرآنی با شدت و قدرت ادامه دهد. همچنین توصیه دیگرم پرهیز از قومیت‌گرایی؛ خبرگزاری ایکنا باید از قومیت‌گرایی به‌شدت دوری کند، بلکه تنها انسان بودن مدنظر قرار گیرد، البته این گفته من نیست، بلکه کلام خداست که فرموده قرآن برای تمامی مردم فرستاده شده است. 

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه در پایان تاکید کرد: دو توصیه دیگر در خاتمه سخنان دارم که امیدوارم برای ایکنا مفید باشد. ابتدا این‌که در کارهای خود نگاهی جهانی داشته باشد. مطلب دوم اینکه در تمامی امور از بیانات رهبر معظم انقلاب بهره برد، چون در سخنان ایشان راهکارهای بسیاری است که می‌تواند برای اعتلای ارزش‌های قرآنی بسیار ثمربخش باشد.

captcha