برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره هنر و ادبیات دینی ـ فرهنگی دانشگاه آزاد
کد خبر: 3528550
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره هنر و ادبیات دینی ـ فرهنگی دانشگاه آزاد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی ـ فرهنگی دانشگاه آزاد روز 28 شهریورماه در همدان برگزار می‌شود.

بیت‌الله عزتی، رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برگزاری مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی، فرهنگی این دانشگاه خبر داد.

وی بیان کرد: برگزاری بیست و یکمین جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی فرهنگی در کنار مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی نشان از برنامه‌ریزی و اهتمام حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت دارد.

عزتی در ادامه به تشریح چگونگی برگزاری بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و فرهنگی استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های سراسرکشور پرداخت و افزود: طبق برنامه‌ریزی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، این جشنواره از مهرماه سال 1394 با ایجاد دبیرخانه در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان آغاز به کار کرد و پس از اطلاع‌رسانی مناسب در سطح استان‌ها و واحدهای دانشگاهی، ثبت نام و تحویل آثار از دانشجویان، اساتید و کارکنان آغاز شد.

رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تمامی آثار قرآنی و فرهنگی دانشجویان، استادان و کارکنان در سه بخش هنرهای دینی، ادبیات دینی و پژوهش‌های قرآنی و فرهنگی توسط کانون‌های قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی گردآوری و به دبیرخانه مرکزی بیست و یکمین جشنواره در همدان ارسال شد. همچنین، مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، بالغ بر 9000 اثر است که نسبت به سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: در این دوره 96 نرم‌افزار، 809 وبلاگ، 358 پایان‌نامه، 1836 مقاله، 236 داستان، 52 نمایشنامه، 805 قطعه شعر، 10 اثر پویا نمائی، 69 فیلم کوتاه، 558 طراحی پوستر، 1937 قطعه عکس، 772 اثر خوشنویسی شامل نستعلیق، نسخ، ثلث، شکسته نستعلیق، 193 اثر سیاه قلم، 231 نقاشی خط، 108 نقاشی، 80 اثر در قالی بافی، 25 مشبک و 33 اثر تذهیب توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد و طی مدت دو ماه توسط داوران طراز اول کشور مورد ارزیابی قرارگرفت.

عزتی در ادامه ضمن تشکر از تمامی همکاران در واحدهای دانشگاهی دبیرخانه جشنواره، دبیران شورای قرآن و عترت استان‌ها و حوزه فعالیت های قرآن و عترت که در این زمینه فعال بودند، از رؤسا، معاونان و مسئولان کانون‌های قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی همدان، ملایر، تویسرکان و اسدآباد به جهت همکاری صمیمانه قدردانی کرد و افزود: امید است با اجرای برنامه‌های پیش رو در دوره بیست و دوم، شاهد شکوفایی بیشتر برنامه‌های قرآن و عترت و فرهنگی دانشگاه به ویژه در عرصه هنر و ادبیات دینی باشیم.

رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار کرد: به یاری خداوند، اختتامیه این جشنواره با حضور دانشجویان منتخب واحدهای دانشگاهی روز 28 شهریورماه، همزمان با عید سعید غدیر در همدان برگزار خواهد شد و از برگزیدگان مرحله نهایی تجلیل خواهد شد.
یادآور می‌شود، اسامی برگزیدگان این دوره از جشنواره از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.farhangi.iau.ir اعلام شده است.

captcha