تأثیر واکنش امام(ره) به کشتار هفدم شهریور در تسریع پیروزی انقلاب
کد خبر: 3528546
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
سیدرضا اکرمی عنوان کرد:

تأثیر واکنش امام(ره) به کشتار هفدم شهریور در تسریع پیروزی انقلاب

گروه سیاسی: عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حوادث پس از قیام خونین 17 شهریور اظهار کرد: وقتی که امام خمینی(ره) از این حادثه مطلع شدند، بیانیه‌ای صادر کردند که این واکنش باعث شد که مردم در ادامه قوی‌تر از 15 خرداد به صحنه بیایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فرارسیدن قیام خونین 17 شهریور گفت: گفته می‌شود محمدرضای پهلوی دو بار فرمان تیر به قصد کشت مردم را صادر کرد؛ اولین بار 15 خرداد و دیگری هفدهم شهریور بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: قاتل اول اسدالله علم بود و قاتل دوم تیمسار اویسی بود که با این اقدام قصد داشتند از مردم و انقلابیون زهر چشم بگیرند و آنها را قتل عام کنند.

وی با بیان اینکه حادثه هفدم شهریور روز جمعه اتفاق افتاد، اظهار کرد: در آن ایام از مردم درخواست شده بود که برای راهپیمایی به میدان ژاله بیایند که ناگهان حکومت نظامی اعلام شد و مردم بی‌اطلاع و بی‌خبر از این وضعیت در محل راهپیمایی حاضر شدند؛ مأموران حکومت نیز به جای اینکه محترمانه از مردم بخواهند که متفرق بشوند و صحنه را ترک کنند، به قصد کشت وارد میدان شدند و مردم را به تیر بستند.

اکرمی در مورد شرایط پس از قیام خونین 17 شهریور و تأثیر آن بر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: منزل بنده درآن زمان در میدان ژاله (میدان شهدا) بود و با توجه به حادثه‌ای که رخ داد و کشتاری که صورت گرفت تصور می‌کردم پیروزی انقلاب اسلامی 15 سال به تأخیر افتاد.

وی افزود: پس از این حادثه وقتی که امام خمینی(ره) مطلع شدند، بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند ای کاش من هم در جمع شما بودم و با شما به شهادت می‌رسیدم؛ واکنش حضرت امام(ره) باعث شد که مردم در صحنه‌های بعدی قوی‌تر از 15 خرداد به صحنه بیایند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: با تداوم اعتراض‌ها و تحرکات مردم شریف امامی مجبور به استعفا شد و دولت علی‌الدوام متزلزل باقی ماند و با بروز چنین شرایطی انقلاب اسلامی توانست پیروز شود.

اکرمی با بیان اینکه بعد از گذشت 38 سال از حادثه هفدهم شهریور وظیفه خطیری بر دوش ملت ایران است، گفت: مردم در آن زمان فداکاری کردند و به میدان آمدند و جان دادند و ما امروز باید وفاداری کرده و انقلاب را حفظ کنیم و تا ظهور امام عصر(عج) پای نظام بایستیم تا حکومت جهانی آن حضرت تشکیل شود.

captcha