کلبه رویا؛ دریچه‎ امیدی برای درمان ناباروری در قم
کد خبر: 3523235
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

کلبه رویا؛ دریچه‎ امیدی برای درمان ناباروری در قم

گروه اجتماعی: اجرای طرح کلبه رویا در مرکز تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی واحد استان قم با هدف ایجاد انگیزه و امید برای درمان این بیماری راه‌اندازی شده است.

لیلا ناصرپور، سوپروایزر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: تا کنون بیش از2 هزار تولد زنده در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی ثبت شده است.
وی افزود: در این مرکز عموما افرادی حضور می‎یابند که نتیجه‎ای از درمان در مطب و داروهای مختلف و حتی روش‎های یگر را دریافت نکرده و برای نتیجه گرفتن به این مرکز مراجعه می‎کنند به همین خاطر ایجاد فضای  عاطفی و روانی مناسب برای این بیماران حیاتی است.
وی گفت: استسرس از مسایلی است که تاثیر آن در ناباروری کاملا مشهود و ثابت شده است و بسیاری از بیماران به دلیل تاخیر در باوری به استرس گرفتار می‎شوند و همین مساله باعث می‎شود که در درمان آنها نیز اختلال ایجاد شود.
سوپروایزر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری استان قم بیان کرد: به همین منظور کلبه‎ای با عنوان کلبه رویا را بخش انتظار این مرکز راه اندازی شده است که در آن تصویر کودکانی که در این مرکز متولد شده‎اند قرارداده شده است؛ این حرکت در واقع دلگرمی به بیمارانی است که در سیکل درمانی حضور دارند که ان شالله با طی درمان می‎توانند کودکان خود را در آغوش بکشند.
وی گفت: این مرکز با ارتباط 24 ساعته با بیماران خود سعی در ارتقای روحی و دانشی آنها دارد و این اطمینان را به بیماران می‎دهد که می‎توانند به این درمان امیدوار باشند زیرا در بیماران نابارور، مسئله روحی و حمایت گری تیم درمانی نقش بسیار مهمی ایفا می‎کند.
ناصرپور اظهارکرد: از دو روز پیش این کلبه در این مرکز افتتاح شده است و تا کنون 150 عکس در این کلبه قرارداده شده است؛ بسیاری از این کودکان در شرایطی در این مرکز بدنیا آمده‎اند که والدین آنها سال‌ها از ناباروری رنج می‎بردند و حضور این کودکان باعث استحکام و شیرینی زندگی خانواده‎های بسیاری شده است.
وی گفت: در این مرکز تا کنون بیمارانی مراجعه کرده‎اند که در مراکز دیگر 5 بار عمل آی وی اف که از سنگین‎ترین عمل درمان ناباروری است را انجام داده بودند و نتیجه نیز نگرفته بودند ولی در این مرکز درمان شدند؛ در این مرکز کسانی صاحب فرزند شدند که بیش از بیست سال از زندگی مشترک آنها می‎گذشت ولی هیچ گاه امید آنها قطع نشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی باورهای نادرست در جامعه ما نسبت به این شیوه‎های درمانی وجود دارد و تصور می‎شود که اگر کسی در این مراکز درمان شود مشکلی دارد یا فرزندان او دچار مشکل خواهند شد و...؛ به همین خاطر برخی از زوجین با استرس فراوانی از جانب اطلاع یافتن دیگران برای درمان مراجعه می‎کند که باید این باورهای غلط اصلاح شود.
captcha