مجموعه مقالات «فرهنگ صلح در ادیان» منتشر شد
کد خبر: 3519400
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
در بلاروس؛

مجموعه مقالات «فرهنگ صلح در ادیان» منتشر شد

گروه بین‌الملل: کتاب مجموعه مقالات سمینار بین‌المللی «فرهنگ صلح در ادیان» به زبان روسی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بلاروس چاپ و منتشر شد.

مجموعه مقالات «فرهنگ صلح در ادیان» منتشر شد
عبدالمجید شفایی، رایزن فرهنگی ایران در بلاروس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: سمینار بین‌المللی «فرهنگ صلح در ادیان» 30 نوامبر 2015(نهم آذرماه 94) در دانشگاه فرهنگ و هنر شهر مینسک، پایتخت بلاروس برگزار شد و مدعوین از مجمع یهودیان و مسیحیان منطقه و مسلمانان بلاروس و.. بودند.
وی افزود: در پی برگزاری این سمینار تعداد زیادی مقاله به دانشگاه ارسال شده بود که بخشی از مقالات در کتاب «فرهنگ صلح در ادیان» توسط دانشگاه فرهنگ و هنر به چاپ رسید و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.
شفایی تصریح کرد: این کتاب در 190 صفحه مشتمل بر 39 مقاله است و می‌تواند دیدگاه روشنی را به جویندگان آرا و نظرات ارائه دهد.
وی گفت: رایزنی فرهنگی ایران در مینسک و خانه دوستی ایرانیان نیز دانشگاه را در این امر یاری کردند.
رایزن فرهنگی کشورمان در بلاروس با اشاره به عناوین و موضوعات مورد بحث در مقالات کتاب یادآور شد: صلح در گفت‌و‌گوی تمدن‌ها، گفت‌و‌گوی بین اسلام و مسیحیت، گفت‌و‌گوی بین ادیان در بلاروس، مسیحیت در ایران، اسلام در بلاروس، ارزش‌های سنتی مذهبی در جهان پس از دوره سکولار، تحصیلات مذهبی در بلاروس و ایران، پروژه‌های جهانی‌شدن دین در دنیای معاصر و دین در فضای عمومی ایدئولوژی از عناوین مقالات است.
عبدالمجید شفایی بیان کرد: 39 مقاله در این کتاب هست که سه مقاله را اندیشمندان و صاحب‌نظران ایرانی و دیگر مقالات را اندیشمندانی از 5 کشور اکراین، لهستان، روسیه(سنت پترزبورگ)، بلاروس و قزاقستان تألیف کرده‌اند.
captcha