آمادگی هزار دانش‌آموز برای میزبانی رويداد مشهد 2017
کد خبر: 3508620
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

آمادگی هزار دانش‌آموز برای میزبانی رويداد مشهد 2017

گروه اجتماعی: معاون پرورشی ـ فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از آمادگی هزار دانش‌آموز مشهدی برای میزبانی از رويداد پايتخت فرهنگ اسلامی طی سال 2017 در مشهد خبر داد.

براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، عنوان کرد: در سال 2017 مشهد به‌ عنوان پايتخت فرهنگ اسلامی میزبان زائران خارجی خواهد بود از همين رو آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی به آموزش میزبانی و فرهنگ زیارت پرداخته است.
وی با بيان اينكه دانش‌آموزان مشهدی که به زبان‌های انگلیسی عربی، فرانسوی و روسی مسلط هستند را شناسايی کرده‌ایم، ابراز كرد: در اين راستا حدود هزار دانش‌آموز برای فراگيری آموزش‌های لازم آماده می‌شوند.
منصوریان بیان کرد: این دانش‌آموزان که جزو تشکل‌های پیشتازان و فرزانگان هستند، با آموزش‌هايی در زمینه فرهنگ میزبانی، خادم خوبی برای معرفی شهر مشهد به میهمان خارجی خواهند بود.
وی با اشاره به اجرای طرح خادمین افتخاری، اظهار کرد: همچنین در بخشی از اين طرح، همکاران فرهنگی را در قالب خادمین افتخاری برای معرفی مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فعال كرده‌ايم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: ما از این خادمان افتخاری برای انتقال توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص مشهد کمک خواهیم گرفت.
يادآور می‌شود، مشهد در سال 2017 عنوان پايتخت فرهنگ اسلامی را خواهد داشت.
captcha