برکات قرآن قابل شمارش نیست
کد خبر: 3501258
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
عسگرپور:

برکات قرآن قابل شمارش نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: شرکت‌کننده در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله شهرستانی گفت: برکات قرآن آنقدر زیاد است که نمی توان آن را شمارش کرد.

حسین عسگرپور، شرکت‌کننده در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله شهرستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: یکی از آثار حفظ قرآن کم شدن گناهان در زندگی است  زیرا همین مقدار که حافظ قرآن احساس کند مردم او را اب این مشخصه می شناسند احتمال اینکه به سمت گناه برود کمتر است.
وی اظهار کرد: مردم انتظار بیشتری از حافظان قرآن در رعایت مسایل اخلاقی و دینی دارند و انتظار دارند او نمونه باشد.
عسگرپور گفت: من حفظ قرآن و انس با آن را مخصوصا از سنین کودکی توصیه می کنم حتی معتقدم ما به عنوان شیعه باید وارد مقوله حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز بشویم که بنده نیز این کار را شروع کرده ام.
این حافظ 20 جزء ادامه داد: هم اکنون نیمی از نهج البلاغه را حفظ کرده ام و از انس با آن لذت می برم همان طور که حفظ کلام الهی برایم افتخار است.
عسگرپور با بیان اینکه انگیزه زیادی برای ورود به مسابقات با توجه به برخی مسایل مادی نداشتم گفت: امسال در مسابقات حضور یافتم و دیدم که نباید با این تصور از گردونه بیرون برویم زیرا انگیزه برای تسلط و تثیبت محفوظات و اجبار انسان به مرور روزانه آن ها است و رقابتی سالم با دوستان دیگر را برای انسان ایجاد می کند.
وی به مسابقات امسال اوقاف اشاره و تصریح کرد: اگرچه سالن برگزاری مراسم اختتامیه جوابگوی جمعیت نبود ولی روند  مسابقات و داوری و مسایل اجرایی خوب و قابل تقدیر است.
captcha