فرهنگ صله‌رحم اسیر فضای مجازی شده است
کد خبر: 3497739
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
حجت‌الاسلام باقری:

فرهنگ صله‌رحم اسیر فضای مجازی شده است

گروه اجتماعی: امام جمعه شاهین دژ گفت: فضای مجازی آداب دید و بازدید را تحت تاثیر قرار داده و افراد به دور از فضای واقعی کشیده شده‌اند.

حجت‌الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین دژ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌الملل قرآن (ایکنا)، از آذربایجان غربی با اشاره به اینکه صله‌رحم ریشه قرآنی و فطرت انسانی دارد، گفت: فضای مجازی روابط دیداری و شنیداری که بیشترین تاثیر را در روابط اجتماعی دارد، کاهش داده و باعث تنهایی افراد و تمایل به فرهنگ غرب را باعث شده است.
وی گفت: با گسترش فرهنگ صله‌رحم افراد و جامعه از انحرافات و لغزش‌ها به‌دور مانده و افراد جامعه بیشتر به ارزش‌ها و هنجارهای اخلاقی پایبند می‌شوند.
وی با اشاره به‌اینکه بیشتر یادگیری انسان از طریق تقلید و الگوگیری از دیگران است، گفت: کودکان و نوجوانان با مشاهده فضای صمیمی و احترام متقابل به‌یکدیگر به یادگیری چگونگی آداب و رسوم برخورد با دیگران، خوش‌رفتاری و خلق‌و خوی پسندیده را فرا‌ می‌گیرند.
وی ادامه داد: صله‌رحم با روابط و معاشرت‌های‌خانوادگی از طریق تسهیل اجتماعی بر  رشد اجتماعی فرد تاثیر می‌گذارد.
حجت‌الاسلام باقری اظهار کرد: چشم و هم چشمی و تجمل‌گرایی باعث ایجاد شکاف طبقاتی بین دو قشر ثروتمند و فقیر شده و این تفاوت یکی از مهمترین عوامل قطع صله‌رحم بشمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ اسلام همزیستی و باهم بودن است، اظهار کرد: صله‌رحم باعث افزایش روزی، حل مشکلات به‌صورت خود به خود، افزایش طول عمر، کاهش فقر، به‌دور ماندن از افترا و توهین و همچنین سبب حفظ آبرو و حیثیت یک قوم می‌شود.
امام جمعه شاهین‌دژ افزود: قطع رابطه با اقوام و افرادی که از نظر عقیدتی و مذهبی متفاوت است، جایز نبوده و معاشرت با اینگونه افراد در جهت تقویت رفتارهای صحیح باید انجام شود.
captcha