افزایش بصیرت قرآنی؛ بهترین ابزار مقابله با عملیات روانی دشمن
کد خبر: 3477750
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰
رشیدی در گفت‌وگو با ایکناگفت:

افزایش بصیرت قرآنی؛ بهترین ابزار مقابله با عملیات روانی دشمن

گروه جهاد و حماسه: یک پژوهشگر دفاع مقدس و دانش‌آموخته مدیریت دفاعی دافوس گفت: افزایش بصیرت قرآنی به بالا رفتن خودشناسی و در نتیجه مقابله صحیح با عملیات روانی دشمنان اسلام منجر می‌شود.

مهدی رشیدی، پژوهشگر دفاع مقدس و دانش‌آموخته مدیریت دفاعی دافوس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه افزایش بصیرت قرآنی به بالارفتن خودشناسی و درنتیجه مقابله صحیح با عملیات روانی دشمنان اسلام می‌انجامد، عنوان کرد: پیشینه عملیات روانی با توجه به آیات قرآن به پیش از هبوط انسان به زمین باز می‌گردد.

رشیدی ادامه داد: در واقع، شیطان، آن‌چنان که خود قسم یاد کرده است، از ابتدای خلقت آدم درصدد گمراه کردن وی برمی‌آید.

این پژوهشگر توضیح داد: عملیات روانی، در ساحتی فرازمانی و با سرپیچی ابلیس از دستور خداوند آغاز می‌شود و در سیر تدریجی تاریخی به‌ویژه در اعصار انبیای عظام و ائمه معصومین(ع) ادامه می‌یابد.

دانش‌آموخته مدیریت دفاعی دافوس تاکید کرد: در قرآن کریم آیات زیادی وجود دارد که تلاش می‌کند روحیه رزمندگان اسلام را در صحنه نبرد بالا ببرد.

رشیدی افزود: از جمله آیات قرآنی که به عملیات روانی اشاره دارد می‌توان به آیه 60 سوره انفال، آیه 82 سوره اسراء و آیه 108 سوره یوسف اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر این آیات ناظر به جنگ‌های صدر اسلام در عصر پیامبر اسلام(ص) است، می‌توان گفت که بخشی از این آیات در مقام پاسخگویی به عملیات روانی دشمن بوده، درصدد است آنها را خنثی کند، بخش دیگری از آیات که جنبه تعرضی دارد، می‌خواهد روحیه طرف مقابل را مورد تاثیر قرار داده و وادار به تسلیم کند.

رشیدی تاکید کرد: چنانچه آیات قرآن کریم به درستی بررسی و تبیین شود روش و فرهنگ استواری جهت اصلاح سبک عملیات روانی توسط مسلمانان در ابعاد انتشار شایعه، استفاده از اشعار رزمی، تظاهر به قوی بودن، پایبندی به مقدسات خود و حمله به مقدسات طرف مقابل و نامه‌پراکنی و ارسال نامه توسط سفیران خواهد بود.

این پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه در نهاد هر انسان گرایش به جنگ وجود دارد، گفت: هر فرد و جامعه از عملیات روانی برای جلوگیری از حمله استفاده می‌کند.

دانش‌آموخته مدیریت دفاعی دافوس با بیان اینکه عملیات روانی از تاکتیک‌های مهم نظامی است، افزود: باید مسلمانان فرزند زمان خود باشند و از آمادگی نظامی کافی برای دفاع از منافع امت اسلامی برخوردار باشند.

captcha