برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن، ویژه خانواده استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی
کد خبر: 3472461
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن، ویژه خانواده استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

گروه دانشگاه: دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران، با اشاره به برگزاری بیستمین جلسه شورای قرآن و عترت واحدهای استان تهران دانشگاه آزاد اسلامی در اسفندماه، گفت: مسابقات قرآن، ویژه خانواده استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار در دانشگاه برگزار می‌شود.

اسدالله بیات، دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، عنوان کرد: یکی از حوزه‌هایی که همواره در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه بوده است، موضوع قرآن و فعالیت‌های قرآنی بوده است؛ دانشگاه آزاد اولین دانشگاه کشور بود که درس قرآن را به عنوان یک درس تک واحدی به دانشجویان ارائه داد و از بدو شروع این فعالیت، مسئولیت آن به خانه‌های قرآن واگذار شد.

بیات عنوان کرد: در خصوص فعالیت‌های قرآنی غیر درسی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های متعددی داریم که از جمله آن می‌توان به مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد؛ مسابقاتی که در دو بخش کتبی و شفاهی به استادان، دانشجویان و کارمندان اختصاص دارد و شامل حفظ 5، 10، 20 و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان در بخش شفاهی می‌شود و در بخش کتبی نیز در 10 بخش برای دانشجویان، 4 بخش برای استادان و 3 بخش نیز برای کارمندان برگزار می‌گردد که از جمله این بخش‌ها، میتوان به چهارده معصوم، سیره معصومین، ادعیه و زیارات، ترجمه فارسی قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، احکام و ... اشاره کرد؛ مسابقات یاد شده در سه سطح دانشگاهی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مدیر پژوهش‌های قرآنی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، اظهار کرد: شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد در استان تهران، در هر سال چهار بار و با حضور مسئولان قرآن و عترت واحدهای مستقر در استان تهران تشکیل جلسه می‌دهد؛ این شورا که متشکل از نمایندگان قرآن و عترت 25 واحد دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران است، هر سه ماه یک بار فعالیت‌های قرآنی استان را برنامه‌ریزی می‌کند و بیستمین جلسه این شورا 11 اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاداسلامی، ویژه استادان و دانشجویان استان تهران 25 آذرماه برگزار شد و بخش کارکنان نیز دوم اسفندماه، در واحدهای استان تهران برگزار می‌شود.

اسدالله بیات، افزود: برای نخستین بار در سطح دانشگاه آزاد اسلامی، مسابقات قرآن و عترت ویژه خانواده استادان و کارکنان این دانشگاه را طراحی کرده‌ایم و دوازدهم اسفندماه این مسابقه را برگزار خواهیم کرد که شامل رشته‌های حفظ یک، سه و پنج جزء قرآن و نیز رشته‌های هنری شامل، نقاشی، طراحی سیاه قلم، قالیبافی و خوشنویسی می‌شود.

captcha