حوزه سلامت ایران در جهان جایگاه خوبی دارد
کد خبر: 3382853
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
رئیس شبکه بهداشت ملایر:

حوزه سلامت ایران در جهان جایگاه خوبی دارد

گروه اجتماعی: حوزه سلامت ایران در جهان جایگاه خوبی دارد و در طرح تحول نظام سلامت، طرح پزشک خانواده، سرانه دریافت پزشک و ماما تغییرات مثبتی داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، محسن ترکاشوند،‌ سه‌شنبه، 14 مهرماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید مرکز بهداشت ملایر، ‌افزود: طی سال‌های اخیر توجه به مراکز بهداشت شهری به طور جدی مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: اگر توجهات به مراکز بهداشت تنها به سمت روستاها باشد، ضریب خطر در شهرها بیشتر می‌شود که خوشبختانه در طرح تحول نظام سلامت مراکز بهداشت شهری نیز دیده شده‌اند. به منظور ارائه خدمات بیشتر و بهتر به بیماران، 3 پایگاه بهداشتی در حاشیه شهر ملایر ایجاد شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر‌ ادامه داد: حوزه سلامت ایران در جهان جایگاه خوبی دارد و در طرح تحول نظام سلامت، طرح پزشک خانواده، سرانه دریافت پزشک و ماما تغییرات مثبتی داشته است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه بشر سه نیاز عمده دارد که یک دسته از این نیازها نهفته هستند، ‌افزود: در این بخش فرد از نیاز خود اطلاع ندارد اما یک نگاه کارشناسی می‌تواند آن را پیدا کند، دومین نوع نیازها، نیازهای آشکار هستند که بسیاری در این حوزه در قالب درمان به ما مراجعه می‌کنند، سومین دسته نیز نیازهای کاذب است که وظیفه ما آگاه‌سازی برای برطرف کردن آن‌ها و تبدیل به نیاز واقعی است.

یادآور می شود، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت‌های «مجتبی آقابیگی» «نیکو امجدی» به عنوان رئیس جدید مرکز بهداشت ملایر معرفی شد.

captcha