جشن‌های «سایه سار کریمه» از «زیر سایه خورشید» الهام گرفته است
کد خبر: 3350585
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷
ارباب سلیمانی عنوان کرد:

جشن‌های «سایه سار کریمه» از «زیر سایه خورشید» الهام گرفته است

گروه جامعه: دبیر ستاد کانون‌های مساجد کشور گفت: جشن‌های «سایه سار کریمه» با الهام از جشن‌های «زیر سایه خورشید» در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی دبیر ستاد کانون‌های مساجد کشور گفت: آستان قدس رضوی در طول هشت سال گذشته به خوبی توانسته است از عهده برگزاری جشن‌های دهه کرامت برآید و عملکرد خوب آن آستان، الگویی برای آستان حضرت معصومه سلام الله علیها شد تا امسال مجموعه جشن‌هایی را با عنوان «سایه سار کریمه» در 9 استان و پنج کشور خارجی راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه روز به روز فضا برای ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام فراهم‌تر می‌شود، اظهار داشت: به منظور گرامیداشت دهه کرامت و ایجاد فضای شور و نشاط معنوی و ترویج معارف رضوی، امسال ضمن نامگذاری روزهای دهه کرامت و انتخاب شعار محوری برای این دهه، حدود 31 سازمان و نهاد در برگزاری جشن ها مشارکت دارند.

ارباب سلیمانی با تأکید بر این مطلب که یک عطش معنوی در دنیای پرغبار امروز برای ترویج معارف الهی و شناخت الگوهای برجسته بشری وجود دارد، گفت: خوشبختانه فضای همدلی و همزبانی برای اعتلای پرچم مقدس رضوی در داخل و خارج کشور فراهم شده و تلاش خواهیم کرد در مقابل تبلیغات سوئی که تحت عنوان اسلام هراسی می شود، مبانی ناب شیعی را به دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: در مقابل تحرکات ناجوانمردانه وهابیت، تمسک به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نقطه مشترک جهان اسلام است و اگر محوریت این دو را رعایت کنیم، خواهیم توانست با زبانی مشترک با دنیا سخن بگوییم.

captcha